Avatar billede ssmadsen Nybegynder
25. august 2014 - 13:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Samsung Evo 840 fungerer ikke ordentligt i MBP? Meget mærkeligt problem!

Hej alle!

Jeg står med et mærkeligt problem.
Jeg har efterhånden skiftet harddisken ud på en Macbook Pro et utal af gange og altid til den samme harddisk - en Samsung Evo 840 128/256GB, vel og mærke uden problemer.

Fremgangsmåden ift. USB-stikket, som jeg har et boot med Mavericks OSX har også altid været den samme og fungeret upåklageligt.:

Nu har jeg så dette problem.
1. For det første er det forskelligt, hvilket installations-vindue der popper op. Nogengange popper "OS X Utilities" op - når den gør det, så tager installationen "kun" ca. 15 min at køre igennem, men når den restarter efter endt installation, så vil den installere PÅ NY med vinduet nævnt nedenfor....

Dette vindue tillader kun at trykke "næste" hvorefter den søger efter harddisken, som den finder efter lidt tid. Hernæst kan den installere Mavericks, men kører ALT ALT ALT for langsom.

Har nogen oplevet noget lignende? Er SSD'en defekt? Og i så fald - hvordan kan jeg tjekke det? Bliver snart sindssyg!

Håber på hjælp!

Vh.
Søren
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2014 - 14:38 #1
Det bliver vel nødvendig, at sætte den SSD til en anden computer og teste den der. Der kan også ligge data på disken, som laver kuk under install. Format sletter jo ikke data. I så fald kan du overskrive disken 1 gang, med Killdisk eller andet lignende prog.
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
25. august 2014 - 14:43 #2
Heller ikke efter en partitionering? hmmm

Og når du konkret skriver "1 gang" - så er det kun 1 gang og ikke mere?

Det kan ikke være Mac'ens firmware, som skal opdateres eller noget?
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2014 - 18:41 #3
Nej heller ikke efter en partitionering. Det der sker er, at data kommer til at stå som "må overskrives."
Ja 1 gang er nok, for så er det ikke længere data, men f.eks 0ér, som jo ikke betyder noget.
Opdatering af firmware, det ved jeg ikke.
Det er også bare forslag, jeg kan jo ikke sige præcist hvor problemet ligger, men jeg har selv oplevet, at installations problemer forsvandt efter en overskrivning, og jeg har flere gange set det samme her på Eksperten.
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
29. august 2014 - 09:59 #4
Problem fixed, det var kablet, der var defekt!
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
29. august 2014 - 10:00 #5