Avatar billede kaz9k Juniormester
25. august 2014 - 13:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opslag

Kan nogen hjælpe med dette simple opslag?
http://gupl.dk/713600/
Avatar billede natkatten Mester
25. august 2014 - 14:28 #1
=INDEKS(Data!$A$4:$A$100;SAMMENLIGN('Ark1'!$B4;Data!$B$4:$B$100;0))

Bemærk at den finder første værdi (ligesom LOPSLAG).
Avatar billede lagunadk Novice
25. august 2014 - 14:30 #2
Du bytter om på kolonne A og B i "Data" arket.

i din vlookup / Lopslag formel har du skrevet 2, dvs. du finder værdi nr. 2 i den rækker som matcher til din lookup værdi. Den går kun til højre / udad.

Håber det giver mening.
Avatar billede natkatten Mester
25. august 2014 - 14:38 #3
Ikke nødvendigt at bytte om, når du benytter INDEKS+SAMMENLIGN. LOPSLAG kræver at opslagsværdierne står i yderste venstre kolonne.
Avatar billede kaz9k Juniormester
25. august 2014 - 14:43 #4
Tak begge. Kan man lave det sådan, at man frit kan vælge, om man vil vælge kontonavn i drop down menuen ELLER kontonummer i drop down menu?

Ved ikke om man kan have både drop down menu og formel i samme felt...Jeg har problemer med, at de overskriver hinanden. Kan man lave noget smart?

Se her: http://gupl.dk/713603/
Avatar billede jens48 Ekspert
25. august 2014 - 23:30 #5
Med VBA kan det lade sig gøre. Jeg har lavet et eksempel her http://gupl.dk/713614/.
Avatar billede lagunadk Novice
26. august 2014 - 08:50 #6
Smart løsning Jens48!
I kolonne B vælger den dog omsætningen under den man vælger.

Vælger man oms. 8 skriver den 9.
Avatar billede jens48 Ekspert
26. august 2014 - 10:05 #7
Ja, det var en fejl jeg desværre ikke fik rettet. Range("A2") i fjerdesidste linie i makroen skal rettes til Range("A1"). Så skulle det virke
Avatar billede kaz9k Juniormester
26. august 2014 - 10:44 #8
Super løsning...!
Kan man lave således, at man undgår fejlmeddelse, når man sletter indholdet i rækkerne (efter indtastning)?
Avatar billede kaz9k Juniormester
26. august 2014 - 10:45 #9
Alle, som har bidraget kan trykke "svar"
Avatar billede jens48 Ekspert
26. august 2014 - 11:03 #10
Sæt nedenstående linie ind lige efter første linie

On Error Resume Next
Avatar billede kaz9k Juniormester
26. august 2014 - 11:08 #11
hmmm.... der kommer noget #I/T frem i stedet....
Avatar billede jens48 Ekspert
26. august 2014 - 22:39 #12
Du får lige en ændret makro til at overskrive den gamle med:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error GoTo A:
If Not Intersect(Target, Range("A4:A103")) Is Nothing Then
If Target.Offset(0, 1) <> Worksheets("Sheet2").Range("B1").Offset(Application.Match(Target, Worksheets("Sheet2").Range("A2:A33")), 0) Then
Target.Offset(0, 1) = Application.VLookup(Target, Worksheets("Sheet2").Range("A2:B33"), 2, False)
End If
If Not Intersect(Target, Range("B4:B103")) Is Nothing Then
If Target.Offset(0, -1) <> Worksheets("Sheet2").Range("A1").Offset(Application.Match(Target, Worksheets("Sheet2").Range("B2:B33")), 0) Then
Target.Offset(0, -1) = Worksheets("Sheet2").Range("A1").Offset(Application.Match(Target, Worksheets("Sheet2").Range("B2:B33")), 0)
End If
A:
End Sub
Avatar billede kaz9k Juniormester
27. august 2014 - 11:13 #13
Super løsning!