Avatar billede ivan12 Nybegynder
25. august 2014 - 17:10 Der er 6 kommentarer

Skærm fra DVI viser ikke noget

Jeg har sat et nyt grafikkort i, Asus GRX760. På skrivebordet højre klik/Nivida krontrol panel/opstil flere skærme. Jeg ser de to skærme jeg har, men Acer som kører på DVI grafikkort udtag viser ikke noget. Den anden skærm er en Philips vga den viser noget på skærmen. jeg har prøvet at sætte Acer skærm til vga udgang så kommer der fint billed på. Acer siger "No input signal going to sleep"
Hvad kan jeg gøre for at få begge skærme til at vise noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2014 - 17:43 #1
Hej og velkommen til.
Har du installeret den nyeste driver til kortet?
Er det Nvidia chip der er på det?
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2014 - 17:44 #2
Er det ikke GTX 760 du mener?
Avatar billede ivan12 Nybegynder
26. august 2014 - 08:56 #3
Hej

Tak for velkomst.

Jo det er da et GTX760, det var lige en fejl 40 ;)
Jeg har opdateret driver det hjalp ikke noget. Jeg tænker, kan det være fordi Acer skærm ikke er digital der er et VGA og et DVI stik på skærm, og fra GTX 760 er der jo en DVI-VGA en DVI og det er denne skærm er sat til. Altså et digital signal det kan skærmen nok ikke kende/gøre noget ved. Kan det være det??
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2014 - 18:30 #4
DVI er jo digitat signal. Må stå for "digital video interface".
Så jeg forstår ikke hvorfor den ikke virker.
Kører du på den opløsning som skærmen er designet til?
Avatar billede ivan12 Nybegynder
27. august 2014 - 09:21 #5
Hej

Se det er et problem jeg ikke har haft i tankerne. Må se når jeg kommer hjem fra Lands arkivet Odense.
Avatar billede ivan12 Nybegynder
27. august 2014 - 16:03 #6
Hej
Grafikkort kører på den indstilling der er anbefalet af Acer. Jeg har prøvet forskellige opløsninger, det sker der ikke en sk... ved. Jeg tror mere og mere på det er skærmen der ikke kan tage et DVI signal. jeg tror at jeg bytter om på skærmene sådan at det bliver Acer der bliver primær og eneste skærm, indtil jeg for råd til at købe et par skærme der kan køre DVI/HDMI.
Jeg tror ikke at vi kommer videre i dette problem, eller har du flere ide jeg skal afprøve.