Avatar billede BobbiB Nybegynder
26. august 2014 - 00:20 Der er 1 kommentar

TCP header regler for modtagelse af rigtig data

Jeg sidder og er igang med at lægge sidste hånd på en netværks klasse.
Da jeg har siddet og kodet på et lukket netværk har dette ikke været et problem for mig før nu.

Jeg har lavet en klasse der enten modtager eller sender TCP data (kodet i C++, openFrameworks)
Serveren sender en header så klienten ved hvor meget plads den skal reservere til en vector osv osv, men indtil nu har jeg bare kigget på TCP data'en min client modtager. Når den modtager data går den igang.

Dette vil selvfølgelig ikke virke i den rigtige verden da der kan komme meget random data til min client på den port jeg bruger.

Jeg kunne lægge en "kode" i min header så min client altid ved at det er den rigtige data, men dette virker rodet. Både server og client skal kende denne "kode" og der kan ske en masse fejl.

Mit spørgsmål: Er der en standardiseret måde at løse dette problem på?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2014 - 01:51 #1
TCP opererer jo med et connection begreb, saa du skal kun teste en gang (foerst).

Og det er ganske almindeligt med test paa en magic value til den slags.

Skal det vaere sikkert saa skift til SSL.