Avatar billede max33 Nybegynder
26. august 2014 - 12:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

javascript close funktion

Hej

Når jeg bruger javascript close(); kommer der et popup vindue og spørg om jeg vil lukke, hvordan undgår jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2014 - 13:08 #1
den eneste jeg har set er lidt kode

<script language="javascript">
<!--
setTimeout("self.close();",10000)
//-->
</script>

så det ikke er den oprindelige side, der sender kommando, men selve den popup eller andet, der afvikles. Her lukker den efter 10 sekunder.
Avatar billede max33 Nybegynder
26. august 2014 - 13:18 #2
Det er samme kode jeg har, og når jeg køre den i IE kommer der ikke en popup, men en dialogboks som spørg om jeg vil lukke vinduet. Det er denne dialogboks jeg gerne vil være foruden.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2014 - 13:30 #3
Det må så være fordi siden er startet på anden måde.
Avatar billede Slater Ekspert
26. august 2014 - 13:38 #4
Du kan kun lukke vinduer, du selv har åbnet med window.open på denne måde og uden dialog. Alt andet ville være et enormt problem for brugeroplevelsen, hvis en side bare kunne lukke uden input.
Avatar billede max33 Nybegynder
26. august 2014 - 13:39 #5
Måske fordi jeg åbner siden med <body onLoad="window.print()">
Avatar billede max33 Nybegynder
26. august 2014 - 13:44 #6
Har lige lavet et html dokument med følgende kode, som også kommer med en dialogboks når jeg køre den.

<html>
<head>
    <title>self.close</title>
</head>
<script>
    setTimeout("self.close();", 100);
</script>
<body>
    Hej
</body>
</html>
Avatar billede max33 Nybegynder
31. oktober 2014 - 10:09 #7
Luk