Avatar billede hangaard_aarhus Nybegynder
26. august 2014 - 17:31 Der er 5 kommentarer

Er der en grænse for antal brugere der skal udfylde en formular?

Mit første spørgsmål, så bær over med evt begynderfejl...
Jeg er på ingen måde programmør, men blot øvet bruger af Dreamweaver så pas på med ekspert udtrykkene :-) Mit spørgsmål går på følgende:

Jeg har et site hvor "mange" brugere (ca 200) skal kunne indsende en formular næsten samtidigt, eller dvs samme dag. Kan jeg det med en ganske alm php kode med SendResult, fundet på google eller kræver det noget specielt ?
Avatar billede Slater Ekspert
26. august 2014 - 19:14 #1
Det skulle ikke være noget problem overhovedet. 200 brugere er ikke mange.

Jeg ved ikke lige hvad SendResult er, og Google giver mig kun Java-relaterede ting, men jeg går ud fra noget e-mail? Visse SMTP-servere blokerer efter et vist antal, men det er ingen teknisk begrænsning.
Avatar billede hangaard_aarhus Nybegynder
26. august 2014 - 20:28 #2
Det er meningen at brugerne skal udfylde en form for kontaktformular som skal sendes til en mailadresse. Da jeg i sin tid lavede denne "form to mail" Googlede jeg det, og faldt så over en måde at lave det med PHP. Jeg vil bare være sikker på at denne type kodning kan klare de 200 brugere i den periode på 24 timer.
Avatar billede Slater Ekspert
26. august 2014 - 21:59 #3
Det kommer igen lidt an på hvad SendResult bruger, men hvis det er et script du har fundet til det, er det ret sandsynligt, det bruger ganske almindelig SMTP til at sende mails, og den overhead der er kommer fra det, ikke PHP. PHP håndterer det ikke værre end ethvert andet sprog.

Om ikke andet er 200 brugere på 24 timer virkelig ingenting. Jeg har sendt nyhedsbreve ud til over 10.000 mennesker hver dag via PHP og PHPMailer el. Swiftmailer før uden problemer.
Avatar billede hangaard_aarhus Nybegynder
27. august 2014 - 10:39 #4
Nu kom jeg vist til at lave et svar i stedet for en kommentar... Ups og undskyld
Avatar billede hangaard_aarhus Nybegynder
27. august 2014 - 12:04 #5
Ok det lyder lovende så. Men om det er SMTP aner jeg ikke. Jeg har lige kopieret koden fra den sendresult.php fil der "ekspederer" kontaktformularen, så håber jeg du kan se om det giver mening...?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Send besked</title>
</head>

<body>
<?php
//--------------------------Set these paramaters--------------------------

// Subject of email sent to you.
$subject = 'Henvendelse fra www.veca.dk';

// Your email address. This is where the form information will be sent.
$emailadd = 'info@veca.dk';

// Where to redirect after form is processed.
$url = 'http://www.veca.dk/tak.html';

// Makes all fields required. If set to '1' no field can not be empty. If set to '0' any or all fields can be empty.
$req = '0';

// --------------------------Do not edit below this line--------------------------
$text = "Results from form:\n\n";
$space = ' ';
$line = '
';
foreach ($_POST as $key => $value)
{
if ($req == '1')
{
if ($value == '')
{echo "$key is empty";die;}
}
$j = strlen($key);
if ($j >= 20)
{echo "Name of form element $key cannot be longer than 20 characters";die;}
$j = 20 - $j;
for ($i = 1; $i <= $j; $i++)
{$space .= ' ';}
$value = str_replace('\n', "$line", $value);
$conc = "{$key}:$space{$value}$line";
$text .= $conc;
$space = ' ';
}
mail($emailadd, $subject, $text, 'From: '.$emailadd.'');
echo '<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="0; URL='.$url.'">';
?>
</body>
</html>