Avatar billede henriknl Nybegynder
26. august 2014 - 17:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eksport af kontaktpersoner i samlet vcard fil fra outlook365 til icloud

Hej,

Jeg har en længere række af kontaktpersoner jeg vil have kopieret fra Outlook 365 til iCloud, så jeg har en backup tilstede her. Umiddelbart kan jeg kun importere vcard filer til iCloud.

Jeg er selv kommet frem til at gemme vcard på én kontaktperson ad gangen alternativt gemme alle som kommasepareret fil, men er ikke kommet i mål.

Lang historie kort: Hvordan får jeg samtlige kontaktpersoner over i én fil, som jeg kan importere i iCloud?

(OBS: et acceptabelt svar vil også være hvordan jeg flytter allerede eksisterende kontakter , der er tilknyttet en exchange server, fra min nuværende iPhone til iCloud - synkronisering er slået til, men virker tilsyneladende kun på nyoprettede kontakter)
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. august 2014 - 22:27 #1
Du skriver nyoprettede kontakter- Er de oprettet direkte på telefonen?
Hvis de er, så er forklaringen gemt deri.
Din synkronisering kigger sikkert kun lokalt på din telefon.
Kan du importere alle dine exhangebaserede kontakter til telefonen?
Hvis ja, så burde du kunne synkronisere dem alle med Icloud.
/ptj_11
Avatar billede henriknl Nybegynder
26. august 2014 - 22:44 #2
Kontakterne er alle oprettet og gemt på telefonen over tidens løb, men det er først efter jeg har ændret indstillingerne, at de nye kontakter bliver synkroniseret på iCloud. De gamle bliver ikke synkroniseret uanset om de også er tilgængelige på telefonen eller ej, da den tidligere var sat til at lagre dem på en exchangekonto frem for over apple id - og jeg kan finde ud af at synkronisere de kontakter der ligger på exchange med skyen. Dog bør de kunne trækkes ud via min outlook, men det virker heller ikke optimalt ud fra de forsøg jeg har lavet (kommasep. fil ell. enkeltvis).
Dvs. en anden løsning kunne være, at få flyttet kontakterne fra exchange over til apple id på telefonen, så de dermed kan synkroniseres på skyen efterfølgende. Alternativt importere dem ind igen fra outlook, men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere, at trække kontakterne ud i et format, hvor de er til at arbejde videre med...

Håber det giver nogenlunde mening :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. august 2014 - 04:47 #3
Prøv at tage et kig på disse links:
http://www.csvtovcard.com/
http://download.cnet.com/Opal-Convert-VCF-to-CSV-to-VCF-vCard/3000-2074_4-75712428.html
Når du kan eksportere til kommasepareret fil fra Outlook, så burde et af disse programmer kinne hjælpe dig. Jeg har dog ikke efterprøvet dem. Vær opmærksom på, at i hvert fald det ene ikke understøtter alle eksporterede felter, så enten skal du redigere i csvfilen før konvertering, eller også skal du nøjes med at eksportere oplysninger fra de felter, der er understøttet.
/ptj_11
Avatar billede henriknl Nybegynder
18. september 2014 - 18:39 #4
OK accepteret