Avatar billede bison Nybegynder
26. august 2014 - 20:56 Der er 7 kommentarer

browser problem

her mens jeg skriver spørgsmålet er jeg på internet explore men har ellers i lang tid været på browseren google crome, men det er kun med lidt held og lykke at jeg måske kommer på denne i løbet af dagen og alle programmerne er sat op efter den. Internet explore er også meget mærkelig, lille skrift og ingen billeder.Så hvad er det der gør at jeg ikke kan bruge google crome.
Hilsen Bison
Avatar billede bison Nybegynder
01. september 2014 - 10:52 #1
er der da slet ikke nogen som kan hjælpe mig, det er jo galt hver anden dag og er ret irreterende
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
23. september 2014 - 09:44 #2
Hej Bison

Nu ved jeg ikke, hvilke opsætninger du har lavet så Chrome bruges af dine programmer. Men dette skal du have styr på først.
Jeg ville dernæst gøre følgende:
1: Fjerne Chrome
2: Geninstallere Chrome, når det nu er den du vil bruge.
3: Genstarte maskine(men det er absolut ikke nødvendigt).

Internet Explorer ved jeg ikke lige hvad der er galt med, men det kan være at du er kommet til at "zoome" ud. Prøv at trykke på "Ctrl" + "0" (nul) samtidigt, hvilket sætter zoomniveauet til 100% i Internet Explorer.
Avatar billede bison Nybegynder
19. oktober 2014 - 13:04 #3
Hjælp søges!!!!!
Hvorfor larmer min pc hele tiden, det lyder som opdateringer men tror måske at det er blæseren og det er temmelig irreterende at høre på.
navnet på pcèn er inspiron 1720. Jeg har døjet med det før men, det er længe siden og kan ikke huske hvad der egentlig skete for at den holdt op
Avatar billede DellLytter Nybegynder
20. oktober 2014 - 14:00 #4
Hej bison

Bliver maskinen meget varm ved brug? Blæsernes funktion er jo netop at sørge for at maskinen køles ned, så de indre komponenter ikke brænder sammen. Jo mere støv der er i maskinen, jo mere overarbejde kommer blæserne på, og det er derfor altid en god ide at rense maskinen for støv regelmæssigt. Dette gøres lettest med trykluft på dåse, som du puster ind i luftindtagene.

Derudover kan en outdated BIOS eller Chipset driver også skabe lignende problemer. Jeg vil derfor råde dig til at hente den seneste BIOS & Chipset driver her: http://dell.to/1sFYn8D. Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til din maskine.

En sidste mulighed er, at din blæser defekt. Du kan derfor også prøve at køre en PSA-diagnostik, for at teste maskinen for alle eventuelle hardware-fejl. Dette gøres ved at trykke F12 ved opstart (når du ser Dell logo). Herefter skal du vælge "Diagnostics".

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede bison Nybegynder
22. oktober 2014 - 18:13 #5
Hej Karina.
Tak for svaret..... Kan lige fortælle at computeren ikke bliver varm, så den er udelukket. De andre 2 forslag har jeg nu prøvet, men der er intet at hente (en hel anden verden at bevæge sig i, har aldrig været klar over at der kunne være hjælp at hente der), ja så alt i alt er jeg ikke blevet en sk.. klogere, men mange tak for rådene.
Mvh. Sonja
Avatar billede DellLytter Nybegynder
23. oktober 2014 - 09:33 #6
Hvis du stadig har garanti/reklamation på maskinen, så prøv at send mig dit servicetag i en privat besked, så vil jeg med glæde undersøge sagen nærmere.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede bison Nybegynder
28. oktober 2014 - 10:20 #7
vi har lige siddet og regnet ud at den nok er 6-7 år gammel, så der er nok ingen hjælp at hente der