Avatar billede Jannickhess Professor
26. august 2014 - 21:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billigt "Taletidskort" til en ven i Ribers. ??

Hejsa Experter,

Jeg selv, er kunde gennem Telmore, mem kan ikke se på deres Hjemmeside om min gode ven, kan blive kunde gennem dem, da han er registreret som Dårlig Betaler, I Ribers.

I dag har han desværre taletidskort gennem TDC jeg tror vidst han betaler hele 2,50 kroner pr minut, eller 150 kroner pr/time.

Og sms koster vidst også 2.50 kroner pr styk.

Hvor kan jeg hjælpe ham til at få et Billigere, Taletidskort..
Jeg spurte ham selv om han vil over til Telmore, ligesom jeg selv er kunde gennem i dag - men ved ikke om han kan komme derhen og blive kunde - jeg selv kan ikke finde nogen svar om dette på deres Hjemmeside.

Jeg opretter ikke en konto, derinde i mit navn, da jeg ikke ved om han så bare taler løs, for mine penge. - så dette vil ikke være løsningen.

Jeg håber, at nogen af jer ved hvor man evt. kan få billig taletid henne?

MVH
JH
Avatar billede wjens Guru
26. august 2014 - 21:27 #1
Telmore giver jo ikke kredit, du skal betale forud på kontoen. Løber den tør lukker de for trafik. Så umiddelbart tror jeg ikke de bekymrer sig om en kunde er dårlig betaler for at have en af basis pakkerne. Bare der er penge på Telmore-kontoen. Det svarer til et taletidskort, bare over nettet.

Din ven kan vel bare prøve selv at tilmelde sig?

Hvis han vil købe telefon på afbetaling e.lign. gennem Telmore vil det naturligvis være anderledes.
Avatar billede Jannickhess Professor
26. august 2014 - 21:52 #2
Kære wjens.

Han siger til mig i telefonen, mig der ringede ham op, at han er i gang med at sparre op til en Iphone 4S - Han mangler bare at sparre 1500 kroner op, men sådan som jeg kender ham så sælger han den nok bare igen når han mangler penge, det har han gjort ofte før, men hans værge har givet ham lov til nu at have en konto i Nordea, men naturligvis kun med et kort der ikke kan hæves over på..

Men det der med Telmore, at man skal have penge i overskud på ens konto, det regnede jeg også selv med, at der skulle til.

Jeg har lige været nedenunder hvor der ligger en 7/11 butik, for at spørge dem hvad det billigeste taletidskort hedder, og der kan man købe startpakken for kun 49 kroner for disse penge for man kun 1 styk simkort, med kun 10 min taletid, men så kan han købe taletid 10 timer for kun 99 kroner. Det er Lebara der har dette tilbud..

Så jeg har sagt det til ham i dag i telefonen.
TDC er alt for dyre med det taletidskort han bruger i dag..
tror det ligger på 2.50 kroner pr/min.

JH
Avatar billede Blueeyez Mester
26. august 2014 - 22:33 #3
Hvis han snakker meget og smser er det nok dumt at bruge taletidskort..

139 kr for fri tale og sms/mms og 1 GB data..

Hans værge må jo ind over hvis det er..
Avatar billede Jannickhess Professor
05. september 2014 - 01:44 #4
Ja Både og,

I dag undgår han næsten hele tide at tale fordi det i dag er meget dyrt pr minut.

Men et taletidskort med 10 timer, og så kan han ikke bruge mere eller senere få en extra regning på mange 1000 kroner som han har prøvet før.

Jeg ved ikke om han ringer til 90 numre - men det er altid stjernedyrt hvis det er det han gør.

Han har tidligere haft et fast nummer på sin Mobil, men det er her at det bliver meget dyrt for ham, og dette ville jeg jo meget gerne hjælpe ham med at kunne undgår i fremtiden.

Hvis han f.eks. har et fast nummer med "fri" tale så tror han jo altid at det er fri tale, men dette gælder jo ikke ikke hvis han ringer til sexnumre. (90 numrene) Derfor kan det meget bedre betale sig for ham med f.eks. 10 timers tale for en bestemt pris. - og hvor han umuligt kan få en regning extra fra 90 numre da man ikke kan ringe til dette nummer på dette simkort.

Med fast nummer det går slet ikke, han har ejet 100 mobiler og altid brugt alt alt for mange penge på den normale måde..

I dag koster hans taletid 2,50 kroner pr/min gennem TDC..
Det er jo ret vildt i disse dage at det koster så meget

Jeg håber nogen har en idé

JH
Avatar billede Blueeyez Mester
05. september 2014 - 08:55 #5
Han må stoppe med at ringe til 90 numre.. Taletid koster om du har fri tale eller 10 timers tale, så er der jo ulemper. Fx hvis man snakker mere end i xx antal minutter, så koster det..

Derudover er det sundere at man selv bliver bevidst om at man skal kun ringe hvis det er nødvendigt/vigtigt..
Avatar billede Jannickhess Professor
17. september 2014 - 19:33 #6
Jeg har ikke hørt noget fra ham endnu, men
jeg lukker ?

Da jeg er blevet bedt om at lukke flere af mine ?