Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 09:37 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

OPS-fil ???

jeg har efter en recovery forleden dag en underlig fil liggende under dokumenter - filen hedder flg.:

navn: Ny indstillingsfil
type: OPS-fil
str.: 24 KB
ændringsdato: 25-8-2014 (recovery-dagen)

den ligger solo ved siden af min dokumentmappe.

jeg har windows 7 serv.pack 1
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2014 - 11:03 #1
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 13:23 #2
#1

fulgte din anvisning og havnede hvor jeg selv tidl. var havnet ved blot at højreklikke på filen og vælge open.
og texten her er ulæselig og består af bogstaver og tal spredt ud over det hele (i word og de andre valgmulighede kan heller ikke åbne den til noget brugeligt! har taget et printscreen af åbningen.
det som jeg i bund og grund er int. i at vide er om jeg skal bruge den fil eller? og jeg kan ikke slette den - kun via "trusted installer"!
hvad gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 13:25 #3
#1 no. 2 til dig!
... og om den fil må ligge her eller hører til et andet sted? ligenu er jeg så sart ovenpå den recovery, at jeg ser spøgelser overalt.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 13:30 #4
prøvede igen igen og denne gang fik jeg dit foreslåede program til at åbne den men det fortalte flg.:

"Error: input file doesn`t appears to be in OPS format"

og det er jo ganske korrekt fordi der under filtype (på den underlige fil) står, at den hedder - ikke OPS men OPS-fil så den har altså -fil som en tilføjelse af fil-typen.

hva`så?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2014 - 13:34 #5
det er ikke en fil, du skal pille ved - det er din opsætning af office, der ligger i den.
Du kan prøve at omdøbe filen (sæt fx et x foran navnet), og så genstarte maskinen.

Hvis word/excel kører, så vil de enten have gendannet filen, eller også har du ikke brug for den.
Er filen gendannet, så lad den ligge.
Er filen ikke gendannet, så kan du bare slette den gamle med x foran.

Starter word/excel ikke, så omdøb filen igen (fjern x i navnet) og genstart.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2014 - 13:35 #6
jf #4 - jeg gætter på, at du godt kan slette den - men brug lige metoden fra #5 for at være helt sikker.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 13:38 #7
#1

prøv at læse flg. link om OPS-filer:

http://support.microsoft.com/kb/298059/da
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 13:58 #8
#1

hej igen claes57

jeg omdøbte filen med et 5-tal foran
genstartede
og word kunne åbnes
herefter kiggede jeg under dokumenter og her lå den så
stadigvæk som tidligere - altså uden det omdøbte 5-tal.
så var efter genstarten det samme som før jeg gjorde hvad du skrev.
jeg kan ikke lige overskue hvad konklusionen så er nu???
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 13:59 #9
og jeg kan ikke slette den (er no. 2 besked fra ligenu) - har forsøgt men den fortæller, at det skal ske via trusted installer. og den har jeg tidl. pillet lidt ved og kan ikke finde ud af at slette via den.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 14:02 #10
MEN NU BAGEFTER KU´ jeg slette filen - prøver lige endnu en gang at genstarte.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 14:06 #11
#1 og #6

prøvede lige een gang til inden jeg ville genstarte og nu ligger der en anden fil istedetfor den slettede og den nye fil hedder:

"Remote Assistance Logs"

HVA´ er så det?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2014 - 14:39 #12
En log fil skulle kunne læses - det kan være fra din reinstallation at ops fil blev dannet for at bevare din opsætning, og du siger log fil, at opsfil er slettet.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 15:42 #13
ja nu er obs-filen væk og istedetfor ligger der nu den anden, hvilken jeg heller ikke kan åbne.
er da underligt?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2014 - 16:00 #14
Bare slet den.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 16:18 #15
HAR SLETTET DEN NU ...

prøver lige at genstarte ...
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 16:25 #16
#14
slettede den og genstartede og nu er der kun min dokument-mappe og intet andet ...?
er bare super - ku`ik`forstå hvad den fil indeholdt el. hvorfor den lå der og var bange for, at der var noget som var forløbet forkert under recoveryen.
men nul dumme extra filer nu.
TUSIND TAK FOR DIN SUPER-FINE-HJÆLP og DIN-SUPER-SØDE-MÅDE-AT-VÆRE PÅ.
læg lige et svar så jeg kan gi`din dine velfortjente points og god vind fremover.
hilsen
jegerdiana
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2014 - 20:51 #17
#14
læg lige et svar så jeg kan giv dig points?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2014 - 19:30 #18
#6
igen igen - læge lige et svar så du kan få points.
ideen med at omdøbe filen hjalp.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2014 - 19:43 #19
Nogle gange falder man ud af systemet, og får ikke mail om at der er nyt. Så derfor har jeg været 'lidt træg'. Men her er svar.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2014 - 19:50 #20
"meget" træg (griner) - men nu er sp.målet så afsluttet og jeg takker mange gange for din hjælp!!!