Avatar billede Matfield Nybegynder
27. august 2014 - 16:23 Der er 1 løsning

Hjælp til valg af bærbar: studie og gaming

Hej eksperter.
Jeg er gået i gang med min bachelor og ville gerne have en bærbar der er let, så den kan transporteres (helst ikke mere end 3 kg), men stadig kraftig nok til at kunne tage den med til noget gaming med vennerne osv.
Jeg har egentlig kigget på ret mange bærbare over det sidste år, varierende i både vægt og ydelse, og for nogle uger siden troede jeg at jeg havde fundet den helt rette for mig: MM-Vision S4568. Men da jeg ville købe den igår, tro det eller lad vær, var den netop udgået. Derfor er jeg lidt tilbage i bærbar-junglen igen.
Jeg har overvejet MM-Visions GG4560, med en i7-4710MQ CPU, 16GB RAM og en ekstra 1TB HDD til mediefiler. Den har en smule dårligere GPU (GTX850m vs. GTX860m), men en IPS-skærm frem for en TNT og andre spåspeficikationer, i forhold til sin bror fra S-serien.
http://www.mm-vision.dk/g4560-kompakt-gamer-baerbar

Jeg fandt også igen, nok for 7. gang over det seneste år, Lenovos Y50-70,som har nogle fede specs til prisen, men har fået en del slag i en anmeldelse fra netbookcheck, som du finder i nederste link.
http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-y50-70-id-8559748.aspx
http://www.notebookcheck.net/Lenovo-IdeaPad-Y50-Notebook-Review.120215.0.html

Mit største problem i at vælge ligger nok i, at der er næsten ingen anmeldelser af MM-Visions bærbare at finde på nettet (ud over Laptopworld.dk's, men det er deres 2012 modeller, der kan være sket meget siden da), så det er stort set umuligt at danne sig et overblik over kvaliteten af dem.

Så spørgsmålet er: Kan i anbefale den ene eller anden af disse 2? Overser jeg måske en fed bærbar til at spille alt fra Diablo III til de nyeste FPS spil, som der ikke kommer til at veje 4-5 kg?
Som i kan se i nogle af linksne så har jeg et temmelig højt budget, der hedder 11.000 kr. Det skal gerne være en computer der skal holde i ca. 5 år.
Avatar billede Matfield Nybegynder
12. september 2014 - 00:15 #1
Jeg har valgt at lukke dette spørgsmål og lægger det op igen, i henhold til Ekspertens reglement. Jeg håber jeg får nogle bud denne gang.