Avatar billede allanfrisk Novice
27. august 2014 - 17:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lopslag giver fejl

Jeg har oprettet en tabel som henter data fra en matrix i et andet excelark via L-opslag. Dog hænder det at jeg i matrixen ikke har data til rådighed, hvorved jeg får meldingen #I/T. Dette går i vejen for mine formler. Er det muligt at kombinere mit L-opslag med en hvis.fejl funktion og hvordan gøres det?

Det jeg ønsker er: at jeg anvender mit L-opslag til at få de rette data, men hvis der ikke står noget skal den blot returnere et 0
Hjælp.
Avatar billede natkatten Mester
27. august 2014 - 18:11 #1
Flere måder at gøre dette på. En af de hurtige er her:

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(dit lopslag);0)
Avatar billede allanfrisk Novice
28. august 2014 - 08:07 #2
Hvor skal formlen sættes ind henne?
Avatar billede natkatten Mester
28. august 2014 - 08:28 #3
Øhh, du har ikke oplyst om opbygningen af dit regneark. Den skal sættes ind, der hvor du har dit LOPSLAG.
Avatar billede allanfrisk Novice
28. august 2014 - 09:35 #4
Mit Lopslag ser sådan ud:
=LOPSLAG(B25;Varer!A2:B67;2)
og er fra celle G23 til G35.
Kan man sætte mere end 1 formel ind i cellerne?
Avatar billede natkatten Mester
28. august 2014 - 11:14 #5
Jeg går ud fra at denne kan benyttes, idet jeg forudsætter, at der skal være en absolut reference til celleområdet A2:B67 og en relativ reference til opslagsværdien i B25. Samt at du ønsker et eksakt opslag:

=HVIS.FEJL(LOPSLAG($B25;Varer!$A$2:$B$67;2;FALSK);0)
Avatar billede allanfrisk Novice
28. august 2014 - 11:48 #6
Hvis jeg indsætter denne i G25 som er den første af de celler hvor jeg skal have værdien og som er en af de celler der indeholder mit LOPSLAG så kommer fejlen #NAVN? blot frem. Jeg ville gerne have et 0
Avatar billede natkatten Mester
28. august 2014 - 17:36 #7
Dette forstår jeg så ikke. Prøv at kigge på eksemplet her:

http://gupl.dk/713705/
Avatar billede kabbak Professor
28. august 2014 - 20:04 #8
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG($B24;Varer!$A$2:$B$67;2;FALSK));0;LOPSLAG($B24;Varer!$A$2:$B$67;2;FALSK))
Avatar billede allanfrisk Novice
29. august 2014 - 08:37 #9
Tak for hjælpen til jer begge. Men det var Kabbak der løste "knuden". Tak
Avatar billede allanfrisk Novice
29. august 2014 - 08:40 #10
Tak for hjælpen til jer begge. Men det var Kabbak der løste "knuden". Tak
Avatar billede kabbak Professor
29. august 2014 - 08:41 #11
et svar ;-))