Avatar billede ahstmn Novice
28. august 2014 - 10:49 Der er 19 kommentarer

Celleindhold

Jeg har en excel-fil hvor mange  tal er angiver som "tekst"
Hvordan kan jeg ændre alle disse celler til "tal" .
ALT K retter kun en celle af gangen
Avatar billede store-morten Ekspert
28. august 2014 - 11:09 #1
Prøv:
I en tom celle tast 1 kopier denne
marker celler der skal ændres --> højre klik --> Indsæt speciel
--> sæt flueben i Multiplicer --> tryk OK
Avatar billede ahstmn Novice
28. august 2014 - 13:10 #2
Tak-men jeg har også behov for at kunne rense blanke celler. Jeg kan klare det med en"delete" men vil gerne kunne rense alle de blanke på en gang.
Avatar billede ahstmn Novice
28. august 2014 - 13:14 #3
Tak-men jeg har også behov for at kunne rense blanke celler. Jeg kan klare det med en"delete" men vil gerne kunne rense alle de blanke på en gang.
Avatar billede bak Seniormester
28. august 2014 - 14:16 #4
Marker hele området, tryk F5, tryk Specielt, vælg Blanke eller tomme. Nu er alle blanke i området valgt. Tryk så delete.
Avatar billede ahstmn Novice
28. august 2014 - 18:02 #5
Mange tak, men selvom de er blanke må der stå et eller andet i dem, så disse celler bliver ikke markeret til delete.
Avatar billede store-morten Ekspert
28. august 2014 - 22:21 #6
Prøv:

I en tom celle tast 1 kopier denne

Marker celler der skal ændres --> Søg og Vælg --> Gå til speciel --> Marker: Konstanter

Højre klik i en markeret celle --> Indsæt speciel--> sæt flueben i Multiplicer --> tryk OK

Så skulle tomme celler ikke blive ændret.
Avatar billede ahstmn Novice
01. september 2014 - 13:32 #7
=HVIS(LOPSLAG($B4;mar;5;FALSK)>0;LOPSLAG($B4;mar;5;FALSK);-
LOPSLAG($B4;mar;7;FALSK))

Denne virker fint på det tal der står i 5 position men det i 7 position kan den ikke hente fordi der må stå en "SPACE"
Hvis jeg ændre første opslag fra >0 til >"", så får jeg tallet i 7 position med ikke det i 5.

Hvordan kan jeg udvide min formel ??
Avatar billede anedi Ekspert
02. september 2014 - 11:23 #8
Hvad dækker dit område "mar" over?
Avatar billede ahstmn Novice
02. september 2014 - 15:40 #9
mar er et navngivet område i den fane der hedder marts.

Det er der ingen problemer med at finde.
Avatar billede anedi Ekspert
02. september 2014 - 15:43 #10
Tænker på om det dækker området ud til kolonne 7 også, eller kun til kolonne 5?
Avatar billede ahstmn Novice
04. september 2014 - 15:19 #11
navnaområde : "mar"  dækker rigelig de data der skal bruges.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. september 2014 - 15:26 #12
Hvordan med ? om Celleindhold
Avatar billede anedi Ekspert
05. september 2014 - 10:56 #13
Prøv med denne:

=HVIS(LOPSLAG($B4;mar;5;FALSK)>0;LOPSLAG($B4;mar;5;FALSK);"-"&
LOPSLAG($B4;mar;7;FALSK))*1

Og ellers kan du uploade et evt. anonymiseret eksempel på gupl.dk, så er det lettere at se problemstillingen.

Vh Anedi
Avatar billede anedi Ekspert
17. september 2014 - 08:16 #14
Kom du videre med opgaven?
Avatar billede ahstmn Novice
17. september 2014 - 09:44 #15
Nej,dit forslag virkede ikke.

Det er det første udsagn der driller. Der hvor jeg spørger om opslaget er større end nul. Den celle der ledes efter må have noget der ikke er enten blank eller et tal. Måske en "Space".
Hvis jeg deleter cellen fungere formlen, men jeg kan jo ikke delete alle de celler hvor der står "noget" i.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. september 2014 - 10:22 #16
Hvad med spørgsmålet om "Celleindhold" som denne tråd startede med ?
Avatar billede anedi Ekspert
17. september 2014 - 10:49 #17
Jeg vil gerne forsøge at hjælpe, men det er stort set umuligt uden et konkret eksempel.

Hvis du kan lægge et eksempel op på gupl.dk med henvisning herind, er jeg sikker på dit problem er løst i løbet af ingen tid.

Ellers prøv at teste hvad Excel opfatter indholdet af cellerne som.
=er.tom(a1)
=er.tal(a1)
=er.tekst(a1)

Vh
anedi
Avatar billede ahstmn Novice
13. oktober 2014 - 14:07 #18
Tak for de mange forslag. Jeg har stillet spørgsmålet i bero.

Med venlig hilsen

ahstmn
Avatar billede ahstmn Novice
10. april 2015 - 11:30 #19
Tak til alle for mulige løsninger