Avatar billede Slettet bruger
28. august 2014 - 12:17 Der er 6 kommentarer

Konflikt mellem TDC Homebox Trio og Powerline adaptors

Min stationære PC er kablet direkte til min router. Hver gang jeg forsøger at køre med min Powerline adaptor til min tv-box og får det til at fungere, kan jeg ikke komme på nettet med min stationære PC. Henvendelse til TDC hjælper ikke - routeren er blevet skiftet, og kontakten til Powerline siger at "det skal bare virke". Og det er heller ikke et proxy-problem da jeg ikke bruger proxy.

Jeg er ikke nogen "haj", men det må for hulen da være muligt for almindelige mennesker at få dette til at køre ?
Praktisk erfaring og gode råd efterlyses da jeg er ved at gå ud af mit gode skind.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 12:26 #1
er din pc sat til at køre med fast ip-adresse lokalt? så kunne powerline evt komme til at bruge den samme - og det går ikke.
kontrolpanel / netværk og delingscenter / rediger indstillinger for netværkskort. Højreklik på Ethernet, vælg egenskaber. i rullelisten med elementer markerer du 'tcp/ipv4...' og klik Egenskaber. Der skal være markeret i 'hent automatisk en ip-adresse'
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2014 - 12:38 #2
Hej Claes,
Tusind tak for hurtigt svar og instruktion i hvorledes jeg gør det. Det tester jeg i aften når jeg er hjemme ved min PC.

mvh Poul
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2014 - 11:51 #3
Hej Igen,

Nu har jeg tjekket og alt var sat som du beskriver. Problemet er det samme: Når jeg tænder for min Powerline for at få internet adgang til min Canal Digital box (og denne forbindelse fungerer i øvrigt fint) , så er det ikke muligt at komme på nettet fra min stationære PC som er kablet direkte til min router. What to do ?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 12:13 #4
Sidder powerline på router i alm port, og derfra videre rundt? Noget i stil med
https://www.komplett.dk/mlf/produkt/diverse/VAI-Bilder/dlink/DHP-303_diagram.jpg
Og pc direkte til router.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2014 - 12:28 #5
Pc er kablet direkte ind i et af routerens 4 porte. «sender» til Powerline er kablet ind i en anden af routerens 4 porte. «modtager» til Powerline sidder i lysnet stik ved siden af Canal digital Box.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 12:45 #6
Muligvis kan router sættes op, så ingen port kan tage med end 50% kapacitet? Der skal en del læsning til, og det ligger udenfor min viden. Du skal se efter "load balancing".