Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 12:59 Der er 27 kommentarer

Min computer kan ikke bruge en mus (der virker)

min computer kan ikke bruge en mus,selvom den virker på andre computere (har også brugt andres muse og de virker heller ikke).
Jeg har talt med en it fyr og han siger at der kan være noget galt med mit bundkort, og det kan være at jeg skal afinstallere alt og genindstallere windows.
Ved nogen om det virker? Eller om der er andre valgmuligheder?
Og kan jeg have kommet til at ødelægge bundkortet eller er det computeren der er noget galt med?
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2014 - 13:22 #1
Er det en USB-mus? Har du prøvet i en anden USB-port? Har du prøvet andre USB-enheder, om de virker i de porte, hvor musen ikke gør?
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 13:37 #2
har prøvet alle musene i alle 3 porte, og usb stick gør ikke. Det mærkelige er at min afkøler gør (på alle) men alt andet jeg har prøvet virker ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2014 - 13:48 #3
Har du kigget i enheds håndteringen om du mangler drivere? At din blæser kører er jo nok fordi den blot skal have 5 Volt som er de yderste 2 ben!
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 13:53 #4
det er bare mærkeligt for det er bogstavelig talt i løbet af en nat det er gået "i stykker" for den virkede om aftenen men ikke om morgenen. Og forresten hvordan kan jeg se at den ikke har de nødvendige drivere?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 13:53 #5
Prøv slimdrivers https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Programmet skal evt køres flere gange - til den melder 100% opdateret.
Derefter test usb.
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 13:59 #6
de drivere jeg har under usb controllere er
intel(R) 7 series/C216 chipset famaliy enchanced controller - 1E2D
intel(R) 7 series/C216 chipset famaliy enchanced controller - 1E26
intel(R)USB (3.0)eXtenisble Host controller - 0100 (Microsoft)

og så har jeg også 3 ukendte enheder
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2014 - 14:01 #7
I enhedshåndteringen kan der være disse tegn på at der er problemerhttp://gratisupload.dk/vis_billede/670103/

Sådan bruges Slimdrive!
http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 14:01 #8
er slimdrivers sikker? er det noget du selv bruger?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2014 - 14:02 #9
Jeg foreslår at du starter nederst i Slimdrive idet det er der chipset driverne ligger
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 14:03 #10
dit link virker ikke (det første)
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2014 - 14:07 #11
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 14:08 #12
kan det godt passe at alle mine drivere mangler opdateringer (14)
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2014 - 14:15 #13
Ja i visse situationer ellers kan du komme ud for en melding om at den driver du prøver at installere er ældre spring den over!
der søges på hardware AD'er så det er de rigtige Drivere!
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 16:21 #14
behøves jeg at bekymre mig? jeg dowloadede en tilfældig ting fra nederst og lige pludselig (efter den var færdig med at downloade) hoppede updates fra 14 til 6
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 16:27 #15
det er ok - specielt til bundkortet kan en enkelt ting godt få flere detaljer på plads.
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 16:30 #16
okay
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 16:33 #17
det er bare mærkeligt der er kun en driver for lyd og en for grafik tilbage. Kan den være under det der hedder "restore"?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 16:50 #18
Nej - restore er tilbage til før du læste drivere ind (i tilfælde af at noget er inkompatibelt, og går i udu).
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 16:58 #19
okay men jeg har installeret alt og der er stadig 3 ukendte enheder (har kigger under de forskellige katagorier men kan ikke se nogle der har et lille advarselsskilt. Desuden fandt jeg min mus under mus og pege redskaber (som det eneste der var der) og prøvede at opdatere den. Computeren sagde så at den allerede havde det bedste software installeret......
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2014 - 17:14 #20
så må du via din pc's hjemmeside - under support&drivere taste model eller serienummer ind, vælge styresystem, og tage drivere der fra - der må mangle mindst en pakke, så indlæs dem bare fra en ende af.
Avatar billede martincummerou Nybegynder
28. august 2014 - 21:22 #21
er det ikke bare usædvanligt at jeg mister den driver i løbet af natten (og stadigvæk har 3 ukendte enheder på trods af at den har registreret min mus)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2014 - 06:25 #22
Hvis det sker samtidig med at Windows Update har lagt noget ind, så kan ting ske. Derfor kan man typisk og systemgendanne tilbage til før opdatering.
Avatar billede martincummerou Nybegynder
29. august 2014 - 09:30 #23
okay ved du hvordan man kan få noget så man kan åbne bitzipper? jeg får hele tiden en "programjegprøvedeatåbne" kunne ikke åbnes når jeg prøver at installere de forskellige drivers
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2014 - 09:39 #24
Så et er typisk fordi du gør det forkert. Hvis de ikke kan åbnes/køres passer de nok ikke til din pc eller operativsystem.
Avatar billede martincummerou Nybegynder
29. august 2014 - 10:19 #25
jeg fandt dem ved at søge på mit serienummer inde på acer, men jeg mener da at man kan downloade noget til at åbne bitzipper (ligesom winrar)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2014 - 10:42 #26
Det er ikke nødvendigt, og jeg kender heller ikke til hvordan. Men det ligger i selve koden i filen, så den kan pakke ud og tjekke, at dele er intakte.
Avatar billede martincummerou Nybegynder
29. august 2014 - 10:57 #27
okay..... er der andre som kender noget til det?