Avatar billede faithful Novice
28. august 2014 - 16:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min computer tager livet af mig! Se min Hijackthis log.

Hej Eksperter

Jeg kan simpelthen ikke holde det ud længere, min stationære computer har jeg været rigtig glad for, den plejede for 1 år siden at være rigtig hurtig og fungerede perfekt.
På det sidste (ca 3 måneder) Er den gået hen og blevet som en af de gamle gamle pc'er man havde på sin folkeskole. Dem som man kunne høre arbejdede og arbejdede men alligevel gik der flere minutter før den åbnede sådan noget som et simpelt stifinder vindue.

Jeg vil gerne have den til at virke igen, ellers må jeg se på muligheden for at formatere det hele og starte forfra HVIS det altså hjælper, men så har jeg lige 300 gb som jeg skal uploade eller overføre til en ekstern harddisk som jeg ikke lige har. Den er desuden forbundet til mit google drev, og der kan man vidst ikke bare lige "overføre" filer til drevet uden at det skal sync og hente de 300 gb ned igen, hvilket min internet udbyder nok vil få ondt over.

Jeg har kørt alm drev rens, CCleaner, Malwarebytes Anti-Malware, opdateret alle windows opdateringer den ville have mig til, har AVG antivirus (gratis version) som jeg også har kørt. De forskellige programmer siger alle at der ikke er nogen virus, ingen malware, ingen trojans osv. Alligevel er den utålelig langsom når jeg bare har 4-5 vinduer åbner. Der går bogstavlig talt flere sekunder fra at jeg taster noget, til at den skriver det på skærmen. Det er værst når jeg åbner flere end 1 internet vindue eller sti finder vindue.

Jeg håber i kan hjælpe..

Forneden er min Hijackthis log og en Startup log fra CCleaner.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 16:41:18, on 28-08-2014
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.17239)

FIREFOX: 25.0.1 (da)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\TeamViewer\Version9\TeamViewer.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgui.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Windows\system32\ctfmon.exe
C:\Users\User1\Downloads\HijackThis.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {81017EA9-9AA8-4A6A-9734-7AF40E7D593F} - (no file)
O2 - BHO: ContributeBHO Class - {074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Contribute CS5\Plugins\IEPlugin\contributeieplugin.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - {517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Contribute CS5\Plugins\IEPlugin\contributeieplugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_UI] "C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgui.exe" /TRAYONLY
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [GoogleDriveSync] "C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe" /autostart
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\User1\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: eBay.dk - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: eBay.dk - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - (no file)
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: eBay.dk - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - http://rover.ebay.com/rover/1/710-91768-17534-1/4 (file missing) (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: eBay.dk - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - http://rover.ebay.com/rover/1/710-91768-17534-1/4 (file missing) (HKCU)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.certifikat.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.nets-danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.certifikat.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.nets-danid.dk (HKLM)
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgidsagent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Xamarin Bonjour Service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Xamarin\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Matrox.Pdesk.ServicesHost - Matrox Graphics Inc. - C:\Program Files\Matrox Graphics Inc\PowerDesk SE\Matrox.Pdesk.ServicesHost.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: Popcorn Time Updater - Popcorn Time - C:\Program Files\Popcorn Time\PopcornTimeUpdater.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O23 - Service: TeamViewer 9 (TeamViewer9) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version9\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: Zoho Assist - Unknown owner - C:\Users\User1\Documents\ZohoMeeting\ZohoMeeting.exe

--
End of file - 9015 bytes

--------------------------------------------------------------

CCLEANER STARTUP LOG.

Nej    HKCU:Run    DAEMON Tools Lite    Disc Soft Ltd    "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
Ja    HKCU:Run    Google Update    Google Inc.    "C:\Users\User1\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
Ja    HKCU:Run    GoogleDriveSync    Google    "C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe" /autostart
Ja    HKCU:Run    Sidebar    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
Ja    HKCU:Run    Skype    Skype Technologies S.A.    "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
Ja    HKCU:Run    swg    Google Inc.    "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
Nej    HKCU:Run    swg    Google Inc.    "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
Nej    HKCU:Run    TBHostSupport    Microsoft Corporation    "C:\Windows\system32\Rundll32.exe" "C:\Users\User1\AppData\Local\TBHostSupport\TBHostSupport.dll",DLLRunTBHostSupportPlugin
Nej    HKCU:Run    uTorrent    BitTorrent Inc.    "C:\Users\User1\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe"  /MINIMIZED
Nej    HKCU:RunOnce    SpUninstallDeleteDir        rmdir /s /q "C:\Users\User1\AppData\Roaming\SearchProtect"
Nej    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nej    HKLM:Run    AdobeAAMUpdater-1.0    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
Nej    HKLM:Run    AdobeCS5ServiceManager    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.exe" -launchedbylogin
Nej    HKLM:Run    APSDaemon    Apple Inc.    "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Ja    HKLM:Run    AVG_UI    AVG Technologies CZ, s.r.o.    "C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgui.exe" /TRAYONLY
Nej    HKLM:Run    CLMLServer    CyberLink    "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe"
Ja    HKLM:Run    GrooveMonitor    Microsoft Corporation    "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
Ja    HKLM:Run    IAStorIcon    Intel Corporation    C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
Nej    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
Nej    HKLM:Run    KONICA MINOLTA PagePro 1300WStatusDisplay    KONICA MINOLTA BUSINESS TECHNOLOGIES, INC.    C:\Windows\system32\MSTMON_N.EXE
Nej    HKLM:Run    Matrox PowerDesk SE    Matrox Graphics Inc.    "C:\Program Files\Matrox Graphics Inc\PowerDesk SE\Matrox.PowerDesk SE.exe"
Nej    HKLM:Run    QuickTime Task    Apple Inc.    "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -s
Ja    HKLM:Run    StartCCC    Advanced Micro Devices, Inc.    "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
Nej    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Nej    HKLM:Run    SwitchBoard    Adobe Systems Incorporated    C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
Nej    Startup User    OneNote 2007 Screen Clipper and Launcher.lnk    Microsoft Corporation    C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office12\ONENOTEM.EXE /tsr
Nej    Startup User    PalTalk.lnk        C:\PROGRA~1\PALTAL~1\paltalk.exe nas
Avatar billede brianmilan Juniormester
28. august 2014 - 20:59 #1
Hej Faithful.
Har du prøvet SpyHunter - http://spyhunter.eu/ den er god :-)
Avatar billede Antlars Novice
29. august 2014 - 10:06 #2
Vedr. "SpyHunter" så prøv at læse her:
http://www.eksperten.dk/spm/996816#reply_8145702
Avatar billede faithful Novice
29. august 2014 - 10:44 #3
Hej AntLars

Tak for din kommentar, jeg har kunne læse mig til at Spyhunter IKKE er godt, jeg nåede dog at installere og køre en enkel scan og naturligvis fandt den alt mulig skrammel de andre programmer ikke gjorde, men man kunne intet fortage sig udover at købe deres produkt før de ville fjerne det. Ikke engang en trial så man kunne se om computeren rent faktisk fik gavn af det.
Den er nu kommet i min "Bullshit program kategori" Som blot endnu noget skrammel man får på sin computer.

Brianmilan, jeg kan desværre ikke lige takke dig for din kommentar, da den nåede at spilde en time eller to af min dag igår :)

Er der andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2014 - 11:25 #4
Prøv også en tur med AdwCleaner:
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede faithful Novice
29. august 2014 - 12:23 #5
Hej 220661

Here u go!

__________________

# AdwCleaner v3.308 - Report created 29/08/2014 at 12:11:30
# Updated 20/08/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (32 bits)
# Username : User1 - PITSTOP-PC
# Running from : C:\Users\User1\Downloads\adwcleaner_3.308.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\NCH Software
Folder Deleted : C:\Program Files\NCH Software
Folder Deleted : C:\Users\User1\AppData\Roaming\NCH Software
Folder Deleted : C:\Users\User1\Documents\Updater
Folder Deleted : C:\Users\wangzhisong\AppData\Local\Mobogenie
File Deleted : C:\Users\User1\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\fgzps3zf.default\Extensions\staged\{ad9a41d2-9a49-4fa6-a79e-71a0785364c8}.xpi
File Deleted : C:\Users\User1\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\fgzps3zf.default\user.js

***** [ Scheduled Tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extension Compatibility\{74F475FA-6C75-43BD-AAB9-ECDA6184F600}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\AdvancedSystemProtector_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\AdvancedSystemProtector_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\AVG SafeGuard toolbar

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17239

-\\ Mozilla Firefox v25.0.1 (da)

[ File : C:\Users\User1\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\fgzps3zf.default\prefs.js ]

Line Deleted : user_pref("extensions.irmysearch.aflt", "irmsd1103");
Line Deleted : user_pref("extensions.irmysearch.cd", "2XzuyEtN2Y1L1QzuyC0CyCtByC0DtDtAzzyByDtC0EtB0B0CtN0D0Tzu0SyCzytCtN1L2XzutBtFtBtFtCyEtFtCtAyBzytN1L1CzutCyD1B1P1R");
Line Deleted : user_pref("extensions.irmysearch.cr", "1675221147");
Line Deleted : user_pref("extensions.irmysearch.instlRef", "");

-\\ Google Chrome v36.0.1985.143

[ File : C:\Users\RA\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

[ File : C:\Users\User1\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
Deleted [Extension] : pflphaooapbgpeakohlggbpidpppgdff

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [14345 octets] - [20/04/2014 13:32:16]
AdwCleaner[R1].txt - [2507 octets] - [29/08/2014 11:54:39]
AdwCleaner[S0].txt - [14819 octets] - [20/04/2014 13:33:54]
AdwCleaner[S1].txt - [2464 octets] - [29/08/2014 12:11:30]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S1].txt - [2524 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2014 - 13:17 #6
Det var ikke så meget i den log, så det har formodentligt ikke ændret på noget på din pc vil jeg tro.
Hvis du har joblisten åben og ser under forbruget, kan du så se hvad der sluger kraften ud af den?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2014 - 13:27 #7
Har du i øvrigt tjekket hvor varm den er?
Jo flere ting man åbner jo mere skal den arbejde, og jo varmere bliver den.
Avatar billede faithful Novice
29. august 2014 - 13:57 #8
Jeg har ikke vildt mange ting kørende, alligevel så er tekstmarkøren bagud når jeg fx skriver denne besked.
Den har også problemer med at følge med når jeg skal markere tekst, så markere den meget langsommere og til tider får den ikke det hele med.

Lige nu efter en frisk genstart har jeg

74 processer kørende
cpu forbrug svinger mellem 1-10 %
Fysisk hukommelse 51% (?)

Det "Største" process den har kørende er Skype.exe på 79.312 kb?
Ydeevne bruger den 1,56 GB hukommelse?

Det med om den bliver for varm, hvordan kan jeg se det udover inde i bios hvis jeg husker korrekt?

Btw. efter jeg kørte den skanning du foreslog og da jeg genstartede så starter Intel Rapid lagringsteknologi IKKE ? Før havde jeg ikke udråbstegn ved det ikon i proces linien.
Avatar billede magictouch Nybegynder
31. august 2014 - 08:25 #9
Lad os prøve at tage et nærmere kig på, hvad du har kørende.

Hent Farbar Recovery Scan:

Til 32 bit Windows, hent:
http://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/dl/81/

Og den SKAL gemmes på skrivebordet

Til 64 bit Windows, hent:
http://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/dl/82/
Og den SKAL gemmes på skrivebordet

Bemærk: Der er både 32-bit og 64-bit versioner af Farbar Recovery Scan Tool til rådighed.
Vælg den version, der passer til dit operativsystem.
Hvis du ikke ved, hvilken version matcher dit system, kan du prøve dem begge.
Kun én af dem vil køre på dit system.

Tryk på Scan-knappen.
Det vil producere en log kaldet FRST.txt samme sted værktøjet køres fra.
Kopier og indsæt loggen her.
Første gang værktøjet køres det genererer en anden log (Addition.txt) - også placeret samme sted som FRST.exe
Kopier denne log sammen med FRST.txt i dit svar..

Da de er forholdsvis lange, skal du nok kopiere dem herind i flere indlæg.
Avatar billede faithful Novice
28. september 2014 - 16:17 #10
Hej igen

Jeg endte med at formatere computeren og starte på en frisk. Det har jeg nu gjort og alt fungere fint igen!

Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2014 - 17:44 #11
Ja det er i mange tilfælde den bedste og måske også hurtigste løsning hvis det bøvler rigtig meget :-)