Avatar billede jonaslr Nybegynder
29. august 2014 - 10:23 Der er 7 kommentarer

Billig router fibernet

Hej.

Har ikke haft andet end problemer med Waoo's trådløse funktion i deres egne bokse og sikke en dårlig kundeservice. Jeg gider ikke længere, har aldrig været ude for så dårlig en forbindelse.

Så jeg vil gerne sætte min egen router på. Det skal helst være så billigt som muligt, men vil gerne have signalet ikke svinger som vores nuværende gør. Når vi sidder og spiller ryger pingen pludselig op på 35.000, 1.500 og derefter konstant 200, virkelig ustabilt. Vil gerne have noget der holder det stabilt, men er under de 300 kroner.

Tænkte på ASUS-RT-N10E http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/netvaerksudstyr/routere/asus-90-ig28002m01-3pa0?cid=pc_911205000000

Men er det stabilt nok? andet som kan anbefales? skal helst være en N router. Lejligheden er 56 kvadratmeter og gipsvægge, vi sidder altid og spiller max 5 meter fra den, så skal ikke være noget der trænger gennem store betonvægge eller noget.
Avatar billede jonaslr Nybegynder
29. august 2014 - 10:24 #1
Forbindelsen er 70/70
Avatar billede chalde Seniormester
29. august 2014 - 11:46 #2
Du kan købe det bedste trådløse udstyr i verden, men det vil aldrig blive det samme som en kablet forbindelse. Der er mange andre variabler end udstyret der kommer i spil i forhold til støj. Så overvej en switch + et par kabler til når i skal spille og der er krav om stabil lav latency.
Avatar billede Antlars Novice
29. august 2014 - 11:53 #3
Trådløs forbindelse på 70/70 og så en router til under kr. 300,- harmonerer ikke rigtigt. Du skal nok op i omkring kr. 800,- til 1000,- for at få stabil udnyttelse af din hastighed.

-Hvad med LAN-forbindelse (kabel) medens i spiller? 7,5m. til kr. 79,95- + fragt.
http://www.kabelmix.dk/272-hvidt-cat6-patchkabel

PS. Jeg bruger selv LAN-kabel nogle gange, da min router også er i den absolutte billige ende.( Netgear N 150 til dengang kr.251,-)
For at spille skal du have en router der kan klare min. 300 Mbps.
Jeg fandt en nedsat til kr.390,- som klarer 433Mbps. -Men ellers kan du jo kigge på udvalget.
http://www.billigteknik.dk/router-450mbit/10755-d-link-tradlos-dual-band-router.html
Avatar billede Blueeyez Mester
29. august 2014 - 14:06 #4
Havde en EA6900 til 1200 ca, men efter at blive mere og mere skuffet købte jeg fn tp-link n750 til under 400 kr!

Jeg vil dog som andre skriver os påpege at det er idioti at spille online via wifi.. Kabel er nok træls, men på 5 meters afstand? Spil kræver meget hurtige svar tider og det er kun kabel der kan levere dette.. Har os spillet over wifi, men det foregik med noget dyrt udstyr som stadig kunne give problfmer.
Avatar billede jonaslr Nybegynder
29. august 2014 - 17:15 #5
Jeg ser pointen i at en dårlig router er en dårlig investering, men det er ikke et spil der kræver lan kabel.

Min stabile ping er på 24ms, hvilket er fantastisk, når den holder sig der. Derfor tror jeg også en router som kan levere en stabil forbindelse, vil rette op på det. Hvis jeg skal op i den ende, vil jeg gå efter Asus n66u, men synes dælme det er mange penge, for noget waoo ikke kan levere..
Avatar billede Antlars Novice
29. august 2014 - 18:52 #6
Der er jo en grund til dette:
Når du tager en hastighedstest, skal du være opmærksom på forudsætningerne for korrekt måling:

•Foretag målingen direkte på din fiberboks
•Slå dit trådløse netværk fra
•Luk alle kørende programmer
•Brug godkendte kabler (Cat. 5 eller 6)
•Slå din indbyggede firewall og dit antivirus program fra (husk at slå den til igen efter testen)
•Brug en nyere computer
http://waoo.dk/internet/hastighedsmaaler
Avatar billede LarsJH Nybegynder
06. november 2015 - 14:44 #7
Jeg bruger altid selv denne hastighedstest http://www.bredbaandnord.dk/Fiberbredb%C3%A5nd/Test-din-hastighed