Avatar billede TheJMan Nybegynder
29. august 2014 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente webservice med en Access formular

Hej EKSPERTER

Jeg har en webservice, der returnerer status på en bruger. Webservicen er lavet i PHP og henter data fra en MySql database. Webservicen kaldes med parameter email og password og returnerer besked om brugerens status. Svaret kan leveres både som XML og JSon.

I access bruges svaret til at tillade brugeren benytter access applikationen.

Jeg har prøvet at lede efter eksempler her på eksperten og Microsofts hjemmeside, men jeg er løbet lidt tør for idéer til hvordan opgaven skal løses i Access. Skal der bruges referencer fra ADO, SOAP eller noget helt andet.?

Så er der nogle der har lavet noget lignende eller har forslag til koden, er jeg meget interesseret i at høre om det.

Mange hilsener
Jesper
Avatar billede bvirk Guru
19. september 2014 - 08:12 #1
Søgetips: 'WinHttp.WinHttpRequest.5.1 sample' eller 'MSXML2.ServerXMLHTTP sample'. Man kunne også bruge wget (fra unxutils eller cygwin) til at hente med
Nogen har lagt et modul til excel som også kan bruges i access på json.org - men er det simple data beliggende i fastlagt mønster kan man lettere fiske det ud med lidt kreativitet - selvom http://www.eksperten.dk/spm/979286#reply_8049429 ser noget langhåret ud, så er kernen i det, anvendelsen af split og replace.
Avatar billede bvirk Guru
19. september 2014 - 08:19 #2
Iøvrigt: email og password over http ? formentligt ikke password der kan bruges til noget som helst andet
Avatar billede TheJMan Nybegynder
19. september 2014 - 12:22 #3
Hej bvirk

Tak for input, til dine søgetips, WinHttpREquest5.1 ser ud til det er det jeg vil prøve med. Der er masse af eksempler på kode på diverse hjemmesider.

Du har ret:-) passwordet skal ikke bruges i andre sammenhænge, men email, som eneste parameter bliver lidt for "tyndt".
Avatar billede TheJMan Nybegynder
19. september 2014 - 12:23 #4
bvirk

Smid lige et svar
Avatar billede bvirk Guru
19. september 2014 - 13:47 #5
Hermed et svar