Avatar billede Oldboston Nybegynder
29. august 2014 - 16:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

D-Link trådløst Wifi med Oister mobilt bredbånd

Jeg har anskaffet en D-link Router wifi AC750, fordi jeg i sommerhus gerne vil kunne være på nettet med mere end en enhed af gangen. Bærbar pc, smartphone, tablet. De forskellige enheder kan sagtens finde D-link og etablere forbindelse med den. Men det, jeg ikke kan finde ud af er: Hvordan skaber jeg forbindelse fra D-link til internettet. Jeg har et mobilt bredbåndsabonnement hos Oister og stikker normalt blot usb-stikket (Huawei) fra Oister ind i min bærbare PC, skriver adgangskoden på den Mobile-partner menu, der dukker op. Men nu skal USB-stikket jo sættes i D-link routeren i stedet........og hvad er mon så næste step? Jeg kan ikke læse mig til det i D-links manual, eller kan måske nærmere ikke forstå vejledningen)... mon der er nogen af jer, der kender til D-link og ved, hvordan man bærer sig ad?
Avatar billede Blueeyez Mester
29. august 2014 - 18:30 #1
Ville nok tilgå routerens opsætnings side og konfigurere det der, da det ville give mest mening :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2014 - 19:18 #2
Hvis du sætter usb i pc, og via menu vælger, at den ikke skal bruge pinkode fremover, så er det lettere. Luk  ned. Sæt usb i router, vent på at den via dioder melder klar, start pc. Så burde det virke.
Det er det, at det er svært at taste pinkode ind via router, så den dør der. Derfor skal det slås fra.
Avatar billede PeterH29 Nybegynder
30. august 2014 - 14:23 #3
Hej,

Du skal simpelthen have SIM kortet ud af dit USB modem og sætte det i routeren istedet.

Din router skal selvfølgelig understøtte indsættelse af SIM kort.

Du kan finde en guide til hvordan du gør dette her:
http://www.oister.dk/kundeservice/mobilt-bredband/opsatning/opsatning-af-tradlos-router/

En hurtig søgning på google gav mig ikke lige svar på om din D-link AC750 router understøtter SIM kort og dermed mobilt bredbånd.

Med andre ord - Du skal altså ikke tilslutte USB modemmet til din router - Du skal pille SIM kortet ud og følge den guide som er beskrevet på oister.dk

Jeg håber det gav lidt afklaring og at du finder ud af det :)

Venligst,
Peter
http://mobiltbredbånd.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 15:08 #4
er det denne? http://www.dlink.com/dk/da/home-solutions/connect/portable-routers/dir-510l-wi-fi-ac750-portable-router-and-charger
så er der 2 usb-stik mærket 0.5A og 1A - det er kun 1A stikket, der kan bruges til usb-dongle med simkort.
Avatar billede Oldboston Nybegynder
31. august 2014 - 22:38 #5
d-link routeren kan ikke modtage et SIM-kort, den har 2 stks usb-stik, ellers kun trådløs forbindelse. Vil nu forsøge claes' forslag og slå pinkode fra inden jeg etablerer forbindelse.
Vender tilbage om 1-2 dage med foreløbigt resultat. foreløbig tak til jer der har svaret.
Avatar billede Oldboston Nybegynder
03. september 2014 - 07:06 #6
tak til claes for svaret. Da jeg først havde fjernet pinkoden til modemet med sim-kort, gik resten helt af sig selv. Der blev lynhurtigt etableret forbindelse mellem de forskellige enheder. Så nu har jeg mit eget wifi-anlæg i sommerhuset og til at tage med på farten, når jeg blot fornyer mit Oister mobile bredbåndsabonnement.
i øvrigt er D-link et designmæssigt flot stykke udstyr, og vældig praktisk, da det også indeholder et stærkt batteri med el nok til flere timers forbrug.
jeg vil gerne give points, men da jeg ikke bruger Eksperten så tit, kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg tildeler points. vil nogen fortælle mig det?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2014 - 07:20 #7
Jeg lægger et svar her - det kan du så acceptere. Godt, det virker nu. Pinkoder er ikke lige til at gætte på, det var min egen dovenskab, der gjorde at jeg slog det fra hos mig.
Avatar billede Oldboston Nybegynder
03. september 2014 - 14:30 #8
tak for svaret, det var meget nyttigt