Avatar billede drikkerkaffe08 Nybegynder
29. august 2014 - 21:04 Der er 5 kommentarer

hvilken lan kabel skal man bruge?

hey eksperten stor og skal ud og købe nyt lan kabel men har ikke den mindste ide om hvad er godt og hvad er skidt.
jeg har pt en cisco EPC3925 router.
kablet skal være omkring 20m og skal kunne trække 50 50
Avatar billede Blueeyez Mester
29. august 2014 - 21:54 #1
Cat5e stp (ikke utp) må os godt være cat6a, men det er ikke nødvendigt.

Kan anbefale av-cables.dk.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. august 2014 - 22:06 #3
6a er nok lige til det gode ben: http://www.av-cables.dk/cat-6-s-stp/
Avatar billede drikkerkaffe08 Nybegynder
30. august 2014 - 00:36 #4
hvad er der galt med utp?
Avatar billede Blueeyez Mester
30. august 2014 - 19:09 #5
Utp kan påvirkes af omgivelserne, hvor stp er mere robuste. Cat5e er standard og kan komme op på 100 mbit på det lokale netværk og cat6 kan komme op på 1000 mbit og mere modstandsdygtige og cat6a kan komme helt op til 10000mbit og er self endnu mere robuste. Derfor er det vigtigste at du vælger stp, da der kan ske meget på 20 meter kabel (det påvirkes af andre elektroniske omgivelser.