Avatar billede peterlindberg Nybegynder
30. august 2014 - 12:20 Der er 1 kommentar

Mit netværk.. HJÆLP

Hej med jer

jeg har et stort problem syntes jeg.

jeg har prøvet at google nettet tyndt for svar, men finder ikke det jeg søger efter :-)

mit problem står i at jeg pt. har 2 NAS koblet til mit netværk, jeg har desuden IHC automation i huset. Alt dette skulle jeg gerne kunne tilgå eksterne, men problemet kommer i at det hele bruger de samme porte. Det vil sige at når jeg går ind på min ip adresse, kommer der kun en ting frem (ex. nas 1)

er der en måde man kan lave sådanne at jeg kan tilgå alle enheder, evt. en intranet side, som jeg kan tilgå externt med kode??

eller en anden form for løsning.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. august 2014 - 13:31 #1
Hvis du sætter dem op med forskellige porte (og det kan man typisk) så kan tilgå dem i fx en browser med angivelse af portnummeret. Indstiller du til port 7913, så:    http://din.ip.adresse:7913/

Tilsvarende skal du så i NAT-opsætning dirigere til den lokale ip-adresse på baggrund af portnummer