Avatar billede trekkies Juniormester
30. august 2014 - 12:51 Der er 1 løsning

bedst cpu

Hej alle sammen

Jeg vil lave en ny computer, og den skal bruges til photoshop, media player, programerings programmer o.s.v. hvilken cpu vil I anbefale?

Jeg har altid brugt AMD cpu´er, men er INTEL bedre til mine krav?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 15:18 #1
Det er næsten lige meget.
Til photoshop er det skærm og grafikkort, der er vigtigt, mediaplayer er program og codecs, programmering er ligeglad.
Men under alle omstændigheder er rigelig ram og en stor, hurtig og lydløs harddisk godt. De nye SSD'er som fx http://www.proshop.dk/Harddisk/Samsung-840-EVO-SSD-500GB-2413900.html til at arbejde på og evt alm diske til backup/fil-lager