Avatar billede larsen45 Juniormester
30. august 2014 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad bruger i af webhotel og database løsninger

Hvad bruger i af webhotel løsninger og database nu til dags Microsoft SQL Server 2012 eller Open source MySQL på webhotel.

Jeg har kigget mig lidt rundt omkring idag på google efter webhotel firmaer i Danmark, det er godt nok blevet en nået uoverskuelig branche synes jeg.

En del skælder ud over at ASP er fy fy nu til dags, og at PHP er vejen frem i fremtiden. Der er også mange webhotel firmaer som af den ene eller anden årsag ikke vil tilbyde asp løsninger mere.

Det ville da bare være smart, hvis man kunne lave en database lokalt, og smide den op, men ved ikke rigtigt om det kan lade sig gøre via de løsninger som findes idag. Og ikke mindst hvis man ønsker sig at få mere end 1 domain med, uden det koster ekstra gebyr og andet.

Kunne være meget godt at hører lidt om jeres nyere erfaringer på området, for det ændrer sig jo hele tiden markedet.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 16:36 #1
asp er ude - men .Net er jo lavet som efterfølger hos Microsoft, og det kører fint mange steder. Bruger man det, så vælger man også typisk en database fra samme firma.
php og mysql hører tilsvarende sammen, og giver en billigere løsning, da serveren er billigere i licens.
Med php skal man - hvis man henter kodestumper på nettet - passe på med at det ikke er for gammelt kode. Moderne kodninger er langt sikrere da de tager højde for angreb via databasekald.
Og ellers bruges jquery meget til samtale mellem bruger og server. http://api.jquery.com/jquery.ajax/ er ikke til at komme udenom.
Avatar billede DanishBear Seniormester
30. august 2014 - 16:37 #2
En løsning kunne være at du har din egen Webserver at home og bare får pegningen til din IP-adresse.
30. august 2014 - 16:37 #3
Jeg selv bruger one.com og den mysql service de leverer.  Det har jeg gjort i omkring fem år nu, og jeg er rimeligt tilfreds.  En god ting er deres on-line hjælpe-disk.  Jeg programmerer mine hjemmesider i php.
Avatar billede keysersoze Guru
30. august 2014 - 19:03 #4
Unoeuro og så ellers ASP.NET med en SQL CE, altså filbaseret database, så er du kørende som i "gamle dage" med et moderne sprog. Hos dem kan du også køre med flere domæner uden merpris hvis du kan undvære mails på andet end hoveddomænet.
Avatar billede larsen45 Juniormester
31. august 2014 - 13:26 #5
Tak for alle tilbagemeldingerne.

Unoeuro lyder som et fornuftigt valg 10 kroner for 5gb webhotel pr. måned specielt hvis de har gratis tilknytning af flere domæner. one.com er dog også en mulighed.

Jeg kan forstår at vi har en lidt delt lejr omkring hvad som bliver brugt mest asp.net med Microsoft SQL server database eller PHP med MYSQL database.

Jeg spekulere også lidt i om muligheden for localhost med mulighed for at sætte database, og website indhold op først, og så efterfølgende smide indholdet ud på et webhotel.
Avatar billede keysersoze Guru
31. august 2014 - 14:24 #6
Hvis du vil vide hvad der bliver brugt mest findes der uden tvivl statistikker, der viser det. Men i bund og grund er det vel irrelevant for hvad vil du bruge?

Begge løsninger kan du køre lokalt så heller ikke her får du hjælp til et valg.

Har du kun kendskab til klassisk asp er der ingen umiddelbart fordel ved at vælge asp.net fremfor php da der ingen sammenligning er mellem dem udover 3 bogstaver i navnet.

Uden at vide hvad du vil lave bør du måske nærmere kigge på nogle CM Systemer, som fx Umbraco, Composite, og Wordpress.
12. september 2014 - 07:17 #7
Hvad så, kom du fra det igen?  Forventer du flere nye indlæg?  (Vel næppe, nu hvor spørgsmålet efterhånden står på side 12 af 'Alle kategorier.')  Eller er det tid at lukke spørgsmålet igen?
Avatar billede larsen45 Juniormester
03. december 2014 - 09:36 #8
Ja det lykkes mange tak for hjælpen