Avatar billede concepo Nybegynder
30. august 2014 - 17:18 Der er 1 kommentar

Skype : Kan ikke forbinde

Hej...

Har lige forsøgt at afhjælpe en nabo med et problem han pludselig har fået med Skype - dog uden held ;)
Så håber I måske kan hjælpe.

Han bruger nyeste version af Skype på en ældre windows XP maskine.

Men når man forsøger at ringe op via skype, sker der intet ... Den kommer blot med en lille tekst "Kan ikke forbinde"
Det sjove er dog at det ikke gælder alle kontaktpersonerne...
Den kommer ikke med nogen opkaldslyde osv.
(Og ja - de er online  og aktive;))
Andre kan sagtens både ringes op / videoopkald.

Har forsøgt følgende:
- deaktivere firewall
- deaktivere Microsoft security essentials
- Afinstallere Skype, og geninstallere nyeste version.

Nogle gode bud ?

På forhåmd tak, og god weekend,
Avatar billede Antlars Novice
30. august 2014 - 18:12 #1
Den nyeste version af Skype er nok for avanceret for Windows XP sp3. Prøv med den version til sp2.