Avatar billede jorgen_Bach Nybegynder
30. august 2014 - 19:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sende wifi ca 100 meter men med hvad?

Hej med jer.
Jeg ved ikke meget om det her og søger hjælp.
Jeg bor i et hus hvor det ikke er muligt at få en ledning ind til Internet. Men en god nabo har Internet og har tilbudt mig at koble på hans. Men hvad gør jeg og hvad skal jeg bruge? repeater? parabol eller hvad.
Altså skal signalet fra hans route fanges hos mig så jeg kan bruge det....
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 20:37 #1
du skal bruge et par antenner, fx http://www.wlan-shop.dk/index.php?p=productinfo&id=5b9b04d2443692b0fcd943fd7441e389
men snak med en forhandler, fx wlan.shop (kender dem ikke - bare tag en anden)
Avatar billede Cloudrouter Nybegynder
30. august 2014 - 21:52 #2
God aften,

Hvis I skal etablere en data-forbindelse imellem to punkter skal I benytte såkaldte trådløs bro (en bridge løsning).

Moderne bridge enheder har i dag alt indbygget og forsynes vha. det samme netværkskabel som benyttes til data (POE). For 100m afstand kan der f.eks. benyttes 2stk. af Propeller-5
http://www.wlan-shop.dk/index.php?p=productinfo&id=633567a6dfcbe65f4b3e0f2fcc4e6080

I kan læse lidt om punkt-til-punkt løsninger på http://www.wlan-shop.dk/point-to-point

En antenne som I har set på er passiv, derfor skal den først tilsluttes til en WiFi eller WLAN radio, men en bridge enhed har både en radio og antenne indbygget.

Håber I kan bruge vores vejledning.
Ha en god dag
Cloud Router