Avatar billede stanleydk Nybegynder
31. august 2014 - 11:14 Der er 5 kommentarer

Åbne porte til PS3

Hej Eksperter :)

Jeg oplever at det hakker lidt indimellem når jeg spiller GTA 5 Online fra min PS3.
Jeg har derfor valgt at tildele den en fast IP og Åbne for GTA 5 portene.
Evt. også slå DMZ til på PS3´s IP adresse.

Men jeg er lidt i vildrede.

Mit setup.

TDC Homebox, som styrer DHCP.
Til min homebox har jeg tilkoblet en Cisco router, for at dække et bedre område, hvortil min PS3 forbinder til trådløst..
Jeg har slået DHCP FRA på min Cisco Router.

IP adresse på min Homebox, altså Primære DNS er 192.168.1.1 og 192.168.2.1 på min Cisco Router.
Jeg har sat min Cisco router til at uddele ip´er korrekt. mellem 192.168.2.1 til 192.168.2.99.

Alt fungerer perfekt. Tilkobling til det trådlåse gennem Cisco Router fra vores mobiltelefoner i hjemmet og PS3.

Mit spørgsmål er.
Min Cisco kører som "Bridge". og har en IP adresse 192.168.1.14, som den har fået tildelt fra min TDC Homebox.

Når jeg skal ind og slå DMZ FRA, er det så på denne IP eller PS3´ens IP 192.168.2.107 ?

Og ligeledes de porte som skal åbnes. Er det til Cisco Routerens IP eller PS3´s ?

Håber I kan forstå hvad jeg skriver, ellers vil jeg meget gerne uddybe lidt bedre..

På forhånd Tak.
Avatar billede chalde Seniormester
31. august 2014 - 11:36 #1
Brug Cisco routeren som rent access point.
Dvs. slå alle router og firewall funktioner fra i den. Giv den en fast IP i Homebox'ens segment. Forbind begge routere mellem LAN porte (ikke brug WAN porten i Cisco'en).
På den måde komme du helt uden om at skulle rode med dobbelt NAT, som stort set kun skaber problemer i et hjemmesetup.

Og hvis du er smart, så giver du Cisco samme SSID, sikkerhedsstandard og kodeord som HomeBox'en. Så vil din trådløse enheder selv roame mellem dem.
Avatar billede stanleydk Nybegynder
31. august 2014 - 12:01 #2
Tak for svar chalde.

Jeg vil prøve at resette Cisco Routeren og opsætte den som du foreslår.

Men er det så Cisco´s IP adresse som der skal portforwardes til eller IP til ps3 som forbinder trådløst til Cisco ?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
31. august 2014 - 12:56 #3
Nu får mine enheder som forbinder trådløst til min Cisco Router. Min bærbar og min Telefon Ip adresser 192.168.1.101 på min telefon, som er opsætningen fra min Homebox. Det er fedt.
Men jeg har ingen internetforbindelse på min telefon ?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
29. november 2014 - 12:11 #4
Jeg lukker her.
Endte med at invistere i en Cisco E4200 som kan køre rent Bridge Mode. Nu spiller det :)

Tak for hjælpen ellers..

Kom du med at svar Chalde. Da det var det der rent faktisk skulle til på den nye router..
Avatar billede chalde Seniormester
29. november 2014 - 16:14 #5
Bare behold point :)