Avatar billede Officeren Nybegynder
01. september 2014 - 11:50 Der er 5 kommentarer

Hvordan får jeg vist faner, der er låst med VBA

Arbejder i Excel 2010

Har lavet en fil, hvor jeg har skjult 2 faner og haft filen beskyttet.
Nu kan jeg ikke få vist de skjulte faner, selv om selve filen er 'låst op'.
I VBA ses egenskaben xlSheetVeryHidden, hvorfor jeg ikke kan bruge kommandoen Vis til at få vist disse skjulte ark.
Jeg er ikke skarp i VBA... har forsøgt at ændre parameteren, men det giver mig stadig ikke adgang til at få vist de skjulte ark..
Håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede lagunadk Novice
01. september 2014 - 11:56 #1
Du burde kunne ændre parametren til xlhidden eller xlvisible.
Hvis du trykker på den burde der komme en drop down menu.

xlhidden = almindelig skjult ark

Xlveryhidden skjuler arket fra excel-delen, altså meget skjult :)
Avatar billede Officeren Nybegynder
01. september 2014 - 12:04 #2
Ja, det har jeg prøvet, men jeg får fejlmeddelelsen:

Kan ikke angive egenskaben Visible for klassen Worksheet.
Og prøver jeg samme øvelse for 'Denne projektmappe', får jeg ikke vist egenskaber..
Avatar billede lagunadk Novice
01. september 2014 - 14:57 #3
Jeg får samme fejl hvis jeg prøver at skjule et ark og der ikke er flere synlige ark.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. september 2014 - 18:20 #4
Ved ikke om jeg overser noget her, men hvad med:

Sub ShowSheets()
  Dim Sh
  For Each Sh In Sheets
    Sh.Visible = True
  Next Sh
End Sub
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
11. september 2014 - 14:08 #5
Du får den fejl fordi selve projektmappen også er låst...

...lås selve projekt mappen op, og du kan få vist dine regneark - og, ja, ved 'VeryHidden' ark, skal du gøre det via Visual Basic Editoren (VBE), og angive engenskaben (properties) for pågældende regneark.