Avatar billede kegud Nybegynder
01. september 2014 - 12:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet defekt, tv virker.

Hej.
Vi har lige fået konstateret at der ca 5 meter fra vores boks udenfor er en defekt i ledningen (nok en samling).
Vi er så heldigt at de 5 meter passer med at det er placeret under vores stuegulv, som det IKKE er muligt at komme til.
De tidligere ejer af huset har fået flyttet stik til tv og internet til midt i huset i stedet for ved ydervæggen, så derfor må vi jo gå ud fra at det er deres klamp som er defekt. Vi kan se ledningen gå ind i væggen udenfor.

Da kablerne i jorden er af ældre dato fik vi anbefalet at grave nyt ned (her snakker vi altså over 30 meter), men prisen på dette er intet mindre end en formue.

Det jeg undrer mig over (gjorde teknikeren også) er at vi har rigtig fin forbindelse til tv, hvor det digitale kører på fuld styrke.

Er internet og tv kabler som regel ikke det samme?

Er det muligt at få internet via tvstikket?

Er der nogen som evt har en løsning på vores lille problem her?

Spørg endelig hvis I er i tvivl om noget, for jeg er selv rimelig forvirret
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2014 - 13:09 #1
Hvem er jeres internet udbyder? Lyder som Stofa..

Hvad med antenneforeningfn i er i? (Der er vel en aftale om at de skal sørge gor at det fungere og derfor skal forbrugeren ikke betale for det!

Antenne kablet som ligger udenfor er det sort eller hvidt? Og hvad med det under huset? (Hvis det er hvidt så er det derfor. Antenne kablet skal være sort of Stofa kan snildt trække et nyt ind med håndkraft!)

De vil vel have 1500 kr for det?
Avatar billede kegud Nybegynder
01. september 2014 - 13:51 #2
Det er yousee og jeg kan da undersøge mht vores antenneforening. jeg ved desværre ikke hvad farve kablet er da det ligger skjult i rør.
Han snakkede om 2500, men så kommer ledningen til at gå langs loftet, fordi han ikke mente det kunne lade sig gøre og føre ind i væggen (som er af gips). Ja han ville ha vi skulle have ledninger hængende rundt i stuen, meget useriøst.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2014 - 14:22 #3
Hmm det var pevret.. Tag en snak med antenneforeningen, de må have dn aftale der beskytter kunderne.. Dette er jo ikke jeres skyld!

Teknikkeren fra Stofa tapede et sort kabel sammen med et hvidt og så skubbede jeg på det sorte kabel og han trak i det hvide.. Så svært er det at udskifte et kabel.. (Han gjorde nok mere rllers var det rigtigt godt tape, men det virkede..

Internet signalet er mere skrøbeligt end tv signalet og derfor er jeg sikker på at dette er fejlen..

Om der er en samling under huset for mig at se er meget upraktisk, medmindre det kan tilgås nemt hvilket det ikke lyder som.. At trække det op på loftet er det bedste, men en ret dyr løsning..
Avatar billede kegud Nybegynder
01. september 2014 - 19:08 #4
Det er nemlig dyrt ja, og problemet er nemlig at kablet fra vejen åbenbart er i rigtig dårlig stand.
Han kunne konkludere at internettet døde, men at forbindelsen i kablet kunne tyde på at det var ved at dø.
Må nok bide i det sure æble og grave hele haven op :/

Ligger du svar?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2014 - 19:47 #5
Vil råde dig til at kontakte din antenne forening! Jeg fik en regning på 1500 i sin tid, men den blev til 200 kr efter en snak.. Iøvrigt skal du da ikke grave alt op.. Grav op der hvor kablet går i huset og hvis kablet er hvidt så grav op ude ved jeres boks og se om det er hvidt eller sort kabel.. Hvis det er sort, så er det jo 2 kabler der er samlet.. Hvis det derimod er sort så ja, men dæsnak med din antenneforening.. Det kan ikke passe at du skal punge ud fordi kablet er slidt op eller er det forkerte kabel!!
Avatar billede kegud Nybegynder
02. september 2014 - 04:43 #6
Nej jeg mener også det er helt forkert det her. Tror også ham fra dansk kabeltv prøvede at tjene penge.

kablet er hvidt og tidligere ejere har vist selv leget elektriker, så mon ikke det er en forsikringssag? Snakkede med en i går som slet slet ikke kunne se logikken i at man laver en samling under et gulv, og han tvivlede på de har haft en professionel til at samle noget som helst under gulvet. Er også kun 3. Gang ejerskifteforsikringen skal dække over de tidligere ejers hjemmebyg.

Som bonusinfo havde de på badeværelset selv lavet alt, hvilket resulterede i at fliserne revnede. Vi fandt så ud af at de ikke havde brugt armeringsnet selvom der er kælder under og der desuden var lagt vægfliser på gulvet.
Kostede 30000 at få udbedret.

Men tak for hjælpen :)
Avatar billede Blueeyez Mester
02. september 2014 - 10:16 #7
Ja, håber at i får det gjort gratis og husk kontakt antenneforeningen, bed om at få en kopi af aftalen mellem internet og tv leverandør og antenneforeningen..

Lyder som et eventyrs hus... Dog ikke af den sjove type..

Eftersom det er hvidt så er det der fejlen er, det skal være sort ude fra boksen udenfor jeres hus til første samling i huset (der er jo nok flere antenne stik i huset..)

De hvide er ikke resistente nok og tåler ikke dagslys mm