Avatar billede Rugbrod Nybegynder
01. september 2014 - 19:47 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Netværkskort kan ikke aktiveres (Windows 7)

Jeg har købt to nye trådløse netværksadaptere til den stationære,  men de nye adaptere kan ikke finde nogen trådløse netværk. Jeg returnerede det første og købte et andet mærke, da jeg troede, at der var fejl på adapteren, men nr. to adapter har samme problem.

Driveren installeres korrekt, men i "Indstillinger for netværkskort" er status for kortet "Deaktiveret". Der sker ingenting, når jeg vælger "aktiver denne netværksenhed". Diagnosticeringen siger at der problemer med driveren.
Driveren er for begge adaptere forsøgt installeret både fra den medfølgende cd og ved download fra producenten. Den nye adapter virker på andre pc'er.

Min gamle adapter virker stadig, men kun hvis jeg sætter den i præcis den usb-port, hvor den altid har siddet.
Jeg har været ramt af virus, som nu er fjernet med AVG antivirus, men jeg har muligvis mistet administratorrettigheder, selv om jeg er administrator (som eneste bruger på computeren). Kan en virus have pillet ved registreringsdatabasen mv.?
Jeg bruger Windows firewall.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
01. september 2014 - 20:32 #1
Ja virus kan godt bugge ret godt op i tingene. personligt anbefaler og sælger vi kun eset antivirus

prøv og hent den samt malware bytes og kør en skanning.

du kan også aktivere den skjulte administrator via cmd og logge ind der og klare tingene. husk og disable admin efter brug da den ikke er tiltænkt som en normal bruger!
Avatar billede Rugbrod Nybegynder
01. september 2014 - 20:42 #2
Hvordan aktiverer man den skjulte administrator på cmd?
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
01. september 2014 - 20:57 #3
net user administrator /active:yes
net user administrator /active:no for at deaktivere

kan ikke lige huske om du skal køre cmd som admin
Avatar billede Rugbrod Nybegynder
01. september 2014 - 21:07 #4
cmd siger at kommandoen er fuldført, men der er stadig kun mig under brugerkonti. cmd er kørt som administrator.

Gør jeg noget forkert?
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
01. september 2014 - 21:15 #5
du skal logge ud / eventuelt genstart for at se den nye konto
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
01. september 2014 - 21:22 #6
Har du kørt eset antivirus samt malwarebytes ?

prøv også sfc /scannow i en cmd.

Du kan også prøve at gendanne din computer til før du hade virus ellers må du op i en fejlsikret tilstand.

fejlfinden er lidt en videnskab som er meget lettere når man sider med maskinen mellem fingrene. (du er selvfølgelig velkommen til at sende den til os eller købe lidt fjern-support :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2014 - 21:22 #7
Er det en bærbar? Er chipset driverne installeret?
Man kan hjreklikke på en enhed "Kør som administrator"
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2014 - 21:37 #8
Ok, det er en stationær, fik ikke læst det ordentligt.
Avatar billede Rugbrod Nybegynder
01. september 2014 - 21:51 #9
Havde lidt problemer med installationen af esem, men den scanner nu. Jeg loggede på som super administrator, men det havde ikke nogen effekt.
Hvis ikke esem finder noget, prøver jeg at gendanne fra tidligere version.
Hvad hjælper det, at kører i fejlsikret tilstand?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2014 - 21:57 #10
Man kan jo godt over se noget, så måske har du lyst til at se denne meget korte video om installation om netværks driver?
https://www.youtube.com/watch?v=kfYI7z6vgK4
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2014 - 22:14 #11
Jeg har lige set på det eset antivirus program. Jeg kendte det ikke, men findewr prisen voldsom. 405 Kr. Jeg kører med et af verdens beste antivirus programmer Kaspersky, og det koster kun 249 kr.
Avatar billede Rugbrod Nybegynder
01. september 2014 - 22:30 #12
Man kan få en måneds gratis prøve af esem.
sfc scannow fandt ingen integritetsfejl.
Esem scanningen kører stadig, så jeg vender tilbage i morgen.
Tak for hjælpen ind til videre.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
01. september 2014 - 22:48 #13
Jeg ved ikke hvor du køber ESET henne men de er de bedste. kaspersky finder ikke nær så mange virus som ESET- jeg arbejder dagligt med det og tro mig der er forskæl.

prisen for eset hos mig er
nod 32 1 år 1 comp 282.-
nod 32 1 år 4 comp 442,-

det er med gratis installation!

så kommer den store version med firewall (andbefaler ikke til normale personer som koster
ESET smart securety 1 comp 1 år 375.-
ESET smart securety 4 comp 1 år 685.-

med gratis installation.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
01. september 2014 - 22:52 #14
How glemte lige at sige ESET smart securety er vinder af "tænk best i test" 2014
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
01. september 2014 - 22:59 #15
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2014 - 23:39 #16
Testhuset AV-Comparatives har udråbt det russiske sikkerhedsfirma Kaspersky som vinder af årets sikkerhedsprodukt 2013.
http://www.computerworld.dk/art/229674/kaempe-test-her-er-det-bedste-antivirus-program-til-din-pc
Prisen jeg så var til ESET Smart Security, men det er jo også den version, som har vundet i den test du nævner.
Men ok, prisen på Eset antivirus er så i det prisleje du nævner.
Avatar billede Rugbrod Nybegynder
02. september 2014 - 21:22 #17
ESET scanningen fandt og fjernede en hulens masse, men det har ikke afhjulpet problemet.
Jeg har forsøgt at installere driveren/netværkskortet temmelig mange gange, så det ældste af de 16-20 gendannelses-muligheder jeg får frem, er kun en uge gammel og altså med virus.
Jeg gendanner (recovery) computeren i weekenden. Er der nogen forskel på at gendanne computeren med de 4 genoprettelses dvd'er jeg brændte, da jeg købte computeren og den funktion som hedder "Gendan fabrikstilstand for computeren" under System og vedligeholdelse?
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2014 - 22:58 #18
Jeg tror ikke virus har noget med problemet at gøre. Jeg har set flere tråde hvor problemet er, at windows 7 ikke kan finde Wi-Fi.
De DVDér du brændte, svarer til den recovery, som ligger på disken. Fordelen med DVDérne er, ud over sikkerheden, at du kan overskrive en partition, eller hele disken, for at være sikker på, at der ikke gemmer sig nog "snavs" formatering slette ikke data.
Med f.eks. Killdisk kan man overskrive partitionen eller disken 1.gang, så er man sikker på, ikke at få problemer med gamle data, her under virus mm. Men det tager lang tid.
Hvis det har interesse: http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2014 - 12:58 #19
Ps. Jeg kan godt stave, men ser dårligt. Derfor også slåfejl.
Avatar billede Rugbrod Nybegynder
03. september 2014 - 16:48 #20
Tak for svaret vedr. gendannelsen. Jeg forsøger her i weekenden.
Avatar billede Rugbrod Nybegynder
07. september 2014 - 13:58 #21
Jeg fik gendannet Windows i går via "Gendan fabrikstilstand for computeren". På min Packard Bell kunne man vælge, at hele c-drevet blev slettet i forbindelse med gendannelsen. Jeg har derfor ikke benyttet killdisk. Gendannelsen har afhjulpet problemet og det nye netværkskort fungerer som det skal.
Jeg ved ikke om fejlen skyldtes en virus eller "bare" en fejl i Windows 7.
Tak til EDB-eksperten og Geron, som har brugt deres tid på mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 14:10 #22
Ok, glædeligt at det lykkedes for dig. Du lægger bare selv et svar:-)
Avatar billede Rugbrod Nybegynder
07. september 2014 - 21:35 #23
Fejl løst ved gendannelse af Windows 7