Avatar billede powerpoint Nybegynder
01. september 2014 - 20:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lægge 1 til et filnavn?

Hej Eksperter
Jeg håber der er en af jer som kan hjælpe og svare på om det overhovedet er muligt.
Jeg har en del faktura som jeg gemmer under navnet 000001.xlsm 000002.xlsm osv. og vil gerne i en andet regneark have en total af disse faktura.
Jeg vælger så i det nye regneark at i den første celle står navnet på kunden og det henter den fra faktura nr 1 med navnet 000001, jeg har så andre celler i samme række fra samme faktura.
I næste række ønsker jeg så samme oplysninger men for faktura 000002
I øjeblikket gør jeg det manuelt men er der en formular hvor man tager faktura nr 1 og lægger 1 til så automatisk bliver til faktura nr 2 000002? eller skal jeg over i noget vba? Er ikke den store ekspert i VBA
På forhånd tak.
Avatar billede anedi Ekspert
02. september 2014 - 10:18 #1
Hvis jeg forstår dig korrekt, så prøv at indsætte følgende i dit total ark:
=INDIREKTE("["&$A$2&".xlsm]Ark1!A2")

Den kan indsættes i celle B2 forudsat at du har navnet på det ark den skal hente oplysninger fra står i celle A2.

Ellers prøv at uploade et anonymiseret eksempel på gupl.dk.

Vh
Anedi
Avatar billede powerpoint Nybegynder
02. september 2014 - 13:45 #2
Hej Anedi
Tak for svar. Jeg afprøver det lige senere i dag og vender tilbage med svar.
Avatar billede powerpoint Nybegynder
02. september 2014 - 15:00 #3
Hej Anedi
Det er afprøvet og det virker. Mange tak for svar. Send et svar så ryger point fluks til dig. Det var en kæmpe hjælp :-) Ha en god dag.
Avatar billede powerpoint Nybegynder
02. september 2014 - 15:07 #4
Hej igen det virker kun hvis det pågældende ark er åben, kan det løses på en anden måde?
Avatar billede powerpoint Nybegynder
03. september 2014 - 00:25 #5
Jeg prøver lige at være lidt mere præcis. Jeg har faktura gemt i en mappe under C:\faktura. I et separat excel ark har jeg i A2 faktura nr. 1. I kolonne B2 skal der gerne stå værdien i celle d6 på fakturanr 1. Når så det er indtastet ønsker jeg at kunne kopiere rækken nedad men med fakturanr 2 i a3 og så videre. Ved brug af indirekte formel skal den aktuelle faktura være åben før det virker. Er der en måde at løse det på? På forhånd tak.
Avatar billede anedi Ekspert
04. september 2014 - 14:07 #6
Det er ikke så lige til, såvidt jeg ved.

Du kan enten gøre som foreslået ovenfor og danne dit totalark ved at have alle faktura-ark åbne. Herefter kan du kopiere hele Total arket og indsætte det som værdier i et andet ark. Så vil du have et øjebliksbillede, der dog ikke opdateres ved nye fakturaer.

Ellers ved jeg der findes en PULL-funktion, som du kan læse mere om her: http://numbermonger.com/2012/02/11/excel-pull-function-creating-dynamic-links-to-closed-workbooks/

Den kører ret langsomt, men kan faktisk hente oplysninger fra lukkede ark, også på baggrund af dynamiske arkreferencer.

Vh
Anedi
Avatar billede powerpoint Nybegynder
04. september 2014 - 18:42 #7
Hej igen, tak for svar. Ja jeg har søgt lidt i mellemtiden og fundet ud af at excel nok har sine begrænsninger i dette. Jeg kigger på pull funktionen. Send et svar så får du point :-) Ha en god aften og tak for hjælpen.
Avatar billede anedi Ekspert
05. september 2014 - 10:44 #8
Velbekomme