Avatar billede max33 Nybegynder
01. september 2014 - 21:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

close();

Hej

Når jeg bruger denne javascript function i IE11 Får jeg en advarsel i en dialogboks om jeg vil lukke vinduet "Den viste webside forsøger at lukke fanen. Vil du lukke fanen?".

Nogen der ved hvordan jeg slå den fra eller hvordan jeg undgår den?

Koden:
<html>
<head>
    <title>self.close</title>
</head>
<script>
    setTimeout("self.close();", 100);
</script>
<body>
    Hej
</body>
</html>
Avatar billede Slater Ekspert
01. september 2014 - 22:12 #1
Det kan du ikke. Du kan kun lukke vinduer, du selv har åbnet med window.open, uden at få den dialog - og heldigvis for det. Det ville være et enormt problem for brugeroplevelsen, hvis sider bare kunne lukke uden advarsel.
Avatar billede Slater Ekspert
01. september 2014 - 22:15 #2
- Eller dvs. der er faktisk en måde at omgå det i Internet Explorer, men den virker ikke i alle browsere, og det er en bug der sandsynligvis vil blive fikset i fremtiden. Men hvis det er godt nok til dig, kan du snyde den sådan:

window.open('','_self');
window.close();
Avatar billede max33 Nybegynder
02. september 2014 - 20:36 #3
Det virker fint i chrome.

Jeg bruger det til at printe ud med. klikker på et link som åbner denne side, printer den ud og så skal den bare forsvinde igen, når man har printet.

Nogen ide til hvordan jeg så gør det?
Avatar billede max33 Nybegynder
31. oktober 2014 - 10:09 #4
Luk