Avatar billede Jim Rasmussen Novice
02. september 2014 - 00:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Server.MapPath

Hej.

Jeg indsætter lige min funktion som driller:

        [HttpPost]
        public ActionResult Index(Models.Image image, HttpPostedFileBase file)
        {
            if (file != null)
            {
                string imageFile = System.IO.Path.GetFileName(file.FileName);
                string savPath = System.IO.Path.Combine(Server.MapPath("~/Content/UploadedImages"), imageFile);

                file.SaveAs(savPath);

                return RedirectToAction("Index", "Home");
            }
            return RedirectToAction("Index", "Home");
        }

Husk at den ikke er færdig. Og ikke trekker for fejl i fil osv osv

Men problemet er at c# prøver at gemme filen i "c:\users\jim\documents\visual studio 2013\Projects\rateme\rateme\Content\UploadedImages\Skærmbillede 2014-08-29 13.27.36.png"

Men jeg har jo en "Dansk sti". Altså ikke eks. "Documents" men "Dokumenter" ??

Den melder ikke fejl. Men der bliver heller ikke gemt nogle filer? :-/
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. september 2014 - 00:51 #1
Det er ikke stien som driller dig. Uanset om du har Dansk, Engelsk eller grønlandsk Windows version, så er stien altid på engelsk.

Windows skjuler det bare for dig. Prøv f.eks. at skrive : C:\Users\lasserasch\Documents

i din stifinder. Så vil du komme ind i 'Dokumenter' mappen.

Det er nok nærmere et rettighedsspørgsmål. Den bruger som afvikler din application pool, skal have skrive rettigheder til mappen. Lidt afhængig af hvordan du debugger (Om det er IIS eller direkte visual studio debugging), så kan der være forskel på hvad du skal gøre.

Jeg opsætter f.eks. altid et IIS site, og debugger ved at attache til IIS processen for mit site. (W3xxxxxxxx processen). Så kan man nemlig via application pool sætte at det f.eks. er network service som afvikler sitet, og så giver denne bruger korrekt skrive adgang osv.

Mvh.
Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. september 2014 - 00:52 #2
skulle selvfølgelig være c:\users\jim\documents\ og ikkec:\users\lasserasch\documents\

sorry.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
02. september 2014 - 18:29 #3
Det er direkte visual studio debugging jeg er vandt til at bruge. :-)

Jeg har en bruger på min personlige computer. Hvilken jo selvfølgelig har administrator rettigheder.

Men kan du evt. give mig en nærmere forklaring på debugging ved hjælp af iss? Er det noget der skal aktiveres ved oprettelse af websitet? iss er da en server type? ikke ? :-)
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
03. september 2014 - 05:53 #4
Jeg er meget åben for svar/kommentarer her ??
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
10. september 2014 - 00:53 #5
Sender svar da tråden åbenbart er død. :-)