Avatar billede angelenglen Nybegynder
02. september 2014 - 09:18 Der er 1 løsning

Slå blogging fra i Office 2013

Både Office 2007, 2010 og 2013 har som standard mulighed for at oprette en Blogpost direkte fra "Nyt"-menuen.

I Office 2007 og 2013, kan denne mulighed helt fjernes via gruppepolitik eller registreringsdatabasen.

Det foregår ved at sætte følgende REG-værdi til 2:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\office\common\blog
disableblog = DWORD: 2

Jeg har tjekket admx-filerne til 2013's gruppepolitik templates, og de peger på samme nøgle.

Men når jeg opretter nøglen i REG databasen, sker der intet - Blogpost er stadig en mulighed i Nyt-menuen i 2013.

Når jeg aktiverer gruppepolitikken, med indstillingen "All blogging disabled" (værdi DWORD: 2), forsvinder den heller ikke.
Det gjorde den i 2007 og 2010.

Hvad skal der til for at fjerne den fra 2013?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. september 2014 - 09:41 #1
opgiver.