Avatar billede zion Juniormester
02. september 2014 - 11:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oprettelse af kalenderløsning til flere brugere

Fik forleden et opkald fra min nabo som har et meget specifikt behov for en kalender løsning.

Kunne godt bruge lidt input fra eksperterne på området da jeg ikke selv har den store viden på netop det område.

Det er vigtigt at der er tale om et setup som er stabilt, hurtigt og til en fornuftig pris, men det behøver ikke at være en gratis løsning hvis der er løsninger der er mere stabile og koster lidt.

Han bruger Outlook 2010 på sin PC med Windows 7.

* Der er behov for 3 kalendere i Outlook (Privat, Firma og
  arrangementer)
* Når han opretter en aftale på sin Iphone/Ipad skal aftalen
  dukke op i Outlook kalenderen
* Når han opretter aftaler i Outlook kalenderen skal de dukke op
  på Iphone/Ipad kalender
* Der er 2 ansatte som skal have adgang til
  kalenderen "Arrangementer" og ikke de 2 andre kalendere
* De 2 ansatte skal også kunne oprette og slette aftaler via
  Iphone/Ipad
* Der skal være adgang til outlook kalenderen fra endnu en PC
  som er placeret et andet sted i virksomheden

Håber ovenstående er til at forstå ellers må jeg forsøge at uddybe.

Er der en der kan komme med en anbefaling til et godt og stabilt setup ?
Avatar billede michaelbn Juniormester
03. september 2014 - 20:23 #1
Kombinationen med Outlook har jeg ikke selv prøvet, men jeg bruger selv Google Kalender. Synkroniseringen mellem tablet/telefon/computer virker fint. Der findes et program, der også kan synkronisere med Outlook, så den del bør virke, men jeg har som sagt ikke selv prøvet det.

Der kan laves flere kalendere, og det er nemt at sætte op, på hvilket niveau andre skal have adgang til en kalender, man selv har oprettet. Skal de f.eks. kunne ændre i kalenderen eller kun se i den. Man kan også lave det, så de kan se, om der er en aftale i kalenderen, men ikke hvad aftalen er - altså om en anden person er 'optaget', men ikke hvad han/hun er optaget med.
Avatar billede zion Juniormester
29. december 2014 - 16:21 #2
Lukket uden løsning