Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
02. september 2014 - 17:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

6 timer i upload til Youtube

Jeg skal uploade en 19 min/ 717mb lang film til youtube. Den meddeler det vil tage knap 6 timer... :O
Har lavet en hastighedstest eller hvad de hedder.

download: 0,43
Upload  : 0,20

Jeg antager det er det der er skyld i den lange tid.
Kan jeg evt. gøre noget andet for at det ikke tager så langt tid?
Komprimere filen e.lign.?

Mvh
Lars
Avatar billede Chris123222 Nybegynder
02. september 2014 - 18:13 #1
Hej Lars.

Ja det kan jeg godt se er et problem kender det godt.. har selv 1 megabit upload.. så det tager sin tid men ja du kan godt komprimere videoen til meget mindre! Her er et eksempel på hvordan du gør: https://www.youtube.com/watch?v=s10ARdfQUOY

Håber det kan hjælpe

Chris
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2014 - 18:41 #2
hvis du komprimerer, så bliver filmen bare i dårlig kvalitet på nettet, og ingen gider bruge tid på den. Lev med hastigheden - det er hvad de giver dig gratis.
Avatar billede Chris123222 Nybegynder
02. september 2014 - 18:53 #3
#2 Claes det er jeg meget uenig i! Jeg komprimere selv videoer og jeg filmer 1080p og har stadig den kvalitet når jeg uploader den ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2014 - 19:08 #4
filmen reklamerer med 90% reduktion - men de indstillinger han vælger giver ny fil på 1/3 af original. Nok en fin reduktion - men med 90% ville man tabe kvalitet.
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
02. september 2014 - 19:27 #5
Det var lige det jeg ledte efter. Jeg har reduceret den til 223 mb (1.5 times upload) med de indstillinger han angiver i videoen. Selve filmen ser ikke ud til at være i dårligere kvalitet. OM den så er det, når den er uploadet til Youtube må jeg så se. Hvis den er det, må jeg uploade den ukomprimerede. Men jeg gør forsøget.
Tak for hjælpen
Avatar billede Chris123222 Nybegynder
02. september 2014 - 19:44 #6
Super men den skal lige behandles og det kan godt tage noget tid før den optimale kvailitet kommer!
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
02. september 2014 - 21:30 #7
Det blev ikke godt!!!
Den har cuttet en del af siderne, så rulleteksterne i starten og slutningen ikke kan ses ude i siderne. Det har den også gjort på den komprimeret, det har jeg bare overset da jeg så den hurtigt igennem.
Jeg må tage den lange tørn med 6 timer i morgen når jeg kommer fra arbejde.