Avatar billede mikbor Nybegynder
02. september 2014 - 21:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

division med 0

har et excel ark med udregning af over skud ang. lønsum- der meldes at der ikk kan dividers med nul ... det ser lidt forkert ud ... har prøvet med nogle hendvisninger men kan ikke få det til at virke.  så hvis der er nogen som lige ved det...(excel dansk)
            Timer     0,00    kr -

    Akkord i alt            kr    -
    Overskud til deling            kr    -
    Navn    Timer    Sats    udb.    Overskud
        0,0        -      #DIVISION/0!
                -      #DIVISION/0!
    Timer / Udbetalt / Overskud  I ALT    0,0    kr     -      #DIVISION/0!
                              Areal                                          m2
                              Hældning        cm/m
                              HUSK Start dato  D-M-Å        d/md
                              Timeløn        Kr.    timer    #DIVISION/0!
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. september 2014 - 22:10 #1
Division med 0 (nul) er ikke mulig, iflg. matematiske grundregler !
Forestil dig at dele et stykke i 0 stykker.
Der findes en lille joke fra computernes tidligste tid: 'En operatør  forsøgte at få en comp. til at udføre div med 0.
Datamaten fik et nervøst sammenbrud ! :-))
Avatar billede mikbor Nybegynder
02. september 2014 - 22:15 #2
ok.... :-) men, hvad .. hvis den selle som formel er tom kan resultat selle så evt vises tom tom.... ?
Avatar billede store-morten Ekspert
02. september 2014 - 22:31 #3
=HVIS(ER.FEJL(A1/B1);"";A1/B1)
Avatar billede mikbor Nybegynder
12. september 2014 - 21:59 #4
hej det virket lidt rettelser, så det passe til formlener, men har lav, som jeg sku bruge,.  men mange tak ;-)
Avatar billede mikbor Nybegynder
12. september 2014 - 22:02 #5
hej det virker, lige rettet lidt så det passet til de som jeg sku bruge.. og tak  ;-)
Avatar billede mikbor Nybegynder
12. september 2014 - 22:45 #6
virker , men har lige rettet det til. ;-) takker mange gange...