Avatar billede Slettet bruger
02. september 2014 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

3G/4G routere

Hej,

Jeg er på udkig efter en 3G/4G router som jeg kan tilslutte mindre enheder til, og så tilgå dem via portforwarding og gerne eks. Dyndns. Eks. IP Camera, Rasphberry PI eller andet.

Jeg har kigget lidt på følgende 2 modeller en asus og Dovado

https://www.dustin.dk/product/5010591424/wl-330n3g#specifications

og

https://www.dustin.dk/product/5010673331/go

Men som jeg kan læse er de bygget til USB modem. Jeg har forgæves søgt efter sådanne routere hvori du kan sætte simkort fremfor usb modem.

Er der nogen som har lidt erfaring på området og som kan guide mig lidt i den rigtige retning ?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede chalde Seniormester
03. september 2014 - 07:41 #1
Vær opmærksom på, at mange udbydere benytter CGN på deres 3g/4g netværk, så start evt. med at undersøg,e om du har mulighed for at få en offentlig IP hos din udbyder.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2014 - 14:38 #2
Chalde, tak for dit input. Selvom det nærmere er reglen end undtagelsen du beskriver har jeg erhvervsløsninger ved flere udbydere som giver mig offentlig ip på mobilt bredbånd.

Jeg er blot på udkig efter en router med indbygget 3g/4g modem, da jeg er træt af dongle løsningerne og ikke rigtig kan finde alternativer.

Måske der bare ikkenfindes den slags løsninger.
Avatar billede komputerdk Mester
05. september 2014 - 02:51 #3
Denne her har indbygget modem

http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Modems_routere_listeside/Huawei-B593-s-4G-router/

og mulighed for at sætte ekstern antenne..

Den kan godt lave portforwarding som jeg husker det (mener at jeg har en kollega der har noget FTP server kørende på sin PC)..

og vi har også fast IP hos 3.

Dunno om en Android telefon kan fungere som router
Avatar billede komputerdk Mester
05. september 2014 - 02:52 #4
Ved ikke om en android telefon med denne app kan https://play.google.com/store/apps/details?id=at.bherbst.net
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 18:54 #5
Tak for dit input komputerdk, det er ikke det du beskriver jeg leder efter. Det er heller ikke så relevant om det er fast eller dynamisk IP, den skal bare være offentlig.

Jeg lukker tråden.
Avatar billede komputerdk Mester
05. september 2014 - 21:43 #6
Bare nysgerrig, hvad er det så du leder efter?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2014 - 13:40 #7
Jeg var på udkig efter et 3g modem, med indbygget router funktion, således evt. RJ45 udgang.

En 3G router der kan sættes SIM kort direkte i.