Avatar billede Sukku Nybegynder
03. september 2014 - 19:16 Der er 5 kommentarer

der kan ikke kommunikeres med enheden eller ressourcen(DNS)

Hej.

I går morges begyndte mit internet pludseligt at være meget ustabilt og jeg mistede forbindelsen flere gange, ved middagstid stoppede det så med at komme tilbage :( egentlig troede jeg at det var min isp den var gal med, men mine naboers internet virker fint(jeg bor i boligforening midt i kbh, så vi har samlet aftale med yousee).

jeg har ingen router eller andet, bare et kabel fra min stationære PC's netkort og ind i væggen.

"der kan ikke kommunikeres med enheden eller ressourcen" er fejlmedddelelsen jeg får.

jeg har kigget lidt rundt på nettet, og prøvet en masse inden jeg skriver dette.

jeg har prøvet et andet kabel. deaktiveret og dderefter aktiveret kortet igen. prøvet med google DNS(som den slet ikke kunne få forbindelse til). slukket computeren i tyve minutter(ddet sker meget sjældent). Slettet kortet og ladet computeren finde og installere ddet igen. Og sikkert nogle få andre ting som jeg nu har glemt.

Hvis i mangler nogen form for info så bare sig til, jeg vil bare have det til at virke nu, koste hvad det vil!
Avatar billede Blueeyez Mester
03. september 2014 - 19:47 #1
Har du overvejet at ringe til yousee? At de andres virker er jo ikke ens betydende med at dit virker, medmindre i deler den samme internet linje hvilket jeg tvivler på.

Hvad hvis du tilslutter en anden pc?
Avatar billede Sukku Nybegynder
03. september 2014 - 19:57 #2
Egentlig ikke, da jeg fejlagtigt gik ud fra at hvis naboens virker så burde mit også virke, da det er en etageejendom. Men hvis det er eneste mulighed vil jeg selvfølgelig gøre det i morgen.
Avatar billede Antlars Novice
03. september 2014 - 20:13 #3
Fungerer din PC inde hos naboen (hvis du må afprøve det)??
Avatar billede Sukku Nybegynder
03. september 2014 - 21:00 #4
Det kender jeg dem ikke godt nok til at spørge om! :)
Avatar billede Antlars Novice
04. september 2014 - 08:23 #5
Har du, som i #1, prøvet med en anden PC?