Avatar billede BennyDahl Juniormester
04. september 2014 - 19:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Wifi rækkevidde

Har problemer med vores Wifi rækkevidde. Jeg har installeret en D-link extender, og min kones bærbare (i den anden ende af huset) får "udmærket" signal, men efter ca 15 min. bliver hun koblet fra.
Vi bor i en gammel landbrugsejendom med ret tykke mure.
Jeg spekulerer på om problemet måske ligger i netkortet i hendes pc, som er ustabilt?? Hvorfor skulle signalet ellers være ok, hver gang man starter op, for så at forsvinde kort efter?
Nogen der har erfaringer med det - eller gode råd til fejlsøgning?
PCen bruger Win8.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. september 2014 - 21:32 #1
Kan os være extenderen, er det alle enheder der er på dens wifi der kobles af?
Avatar billede BennyDahl Juniormester
04. september 2014 - 21:57 #2
Nej, ikke extenderen. Har prøvet med en anden (Medion), men tak for svaret.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. september 2014 - 22:39 #3
Nok bare mig der er overtræt, men fangede ikke lige din kommentar..

Er det kun hendes bærbar der bliver koblet af extenderen?
Avatar billede BennyDahl Juniormester
05. september 2014 - 05:17 #4
Ja.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. september 2014 - 08:50 #5
Så er hendes wifi netkort muligvis ved at blive defekt.

Er det et atheros?
Avatar billede BennyDahl Juniormester
05. september 2014 - 12:28 #6
Tror også mest på kortet.
Nogen forslag til, hvordan man tester det, før jeg laver udskiftning.
Ved ikke om det er Atheros - PCen er en Dell.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. september 2014 - 12:48 #7
Det står på kortet og ellers vil det være at finde under enhedshåndtering, når du skriver dell tænker jeg det er et intel (medmindre dell levere andre typer)

Et trick, afmonter det trådløse netværks kort og tag en kompressor og få renset der hvor kortet sidder, kan os gøres med støvsuger, men den skal være af plastik.
Derefter monteres du kortet igen og ser om det har løst problemet.

Husk også at afmontere antennerne (1 - 3 kabler der er klikket på wifi kortet)

Det kan godt tænkes det blot er en løs forbindelse/støv indeni der er skyld i det!

Det er måden jeg tester kort på , hvis det ikke påvirker positivt så test lige bærbaren på et andet wifi og fejler den os der så er det kortet der er ved at dø..
Avatar billede BennyDahl Juniormester
06. oktober 2014 - 12:56 #8
Tak for svarene.
Har nu fået den tanke, at jeg kunne bruge Powerline på elnettet.
Nogen, der har erfaringer her?
Kan man bruge modtagerdelen som accesspoint - eller skal den kables til PCen?