Avatar billede lavisvires Nybegynder
05. september 2014 - 08:48 Der er 4 kommentarer

Forhindre reklamer på internettet, facebook generelt

Hej

Er det muligt at skjule reklamer på internettet og især facebook?

Min far har fået en senhjerneskade hvilket gør at han ikke tænker så rationelt.
Han har tidligere haft internet, men da han klikke på alle reklamer og indtastede sine kontaktinformationer, endte det med at han fik tilmeldt sig alverdens bogklubber, vare prøver og abonnementer af enhver slags.
Dette gjorde at vi konstant måtte på posthuset og returnere pakker, bruge timer på at kontakte kundeservice rundt omkring for at få ham udmeldt af de forskellige ting han havde tilmeldt sig.

Derfor denne forespørgsel da han har stor glæde ved at spille diverse spil på FB, samt at have kontakt til tidligere venner og familie.

Jeg håber at I kan hjælpe

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2014 - 08:56 #1
brug google chrome, og installer adblock plus (Indstillinger/værktøjer/udvidelser)
så er der ingen reklamer.
Der er dog en faldgruppe (fx ekstrabladet) har så blanke stykker i siderne, men klikker man der så kommer man alligevel til den usete reklame. Andre sites - fx her - forsvinder klikmulighed også.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. september 2014 - 08:57 #2
Firefox og chrome findes et plugin der hedder adblock plus :-)
Avatar billede Antlars Novice
05. september 2014 - 17:59 #3
Adblock+ fungerer også fint i IE 10.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 19:50 #4
Prøv at gå i - Indstillinger - Annoncer - Annoncer og venner, sæt den til - Ingen. Se billed.

http://i.imgur.com/hDSFhB6.png