Avatar billede brejl Nybegynder
06. september 2014 - 16:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

W3C certification af google-script for søgning på egen side

Jeg bruger google-script til søgning på egen side, der er W3C certificeret, men markup validation angiver to fejl på min side http://brejl.dk. Hvad skal der stå så der er nul fejl hos W3C
Error Line 174, Column 8: required attribute "TYPE" not specified
<script>
&#9993;
The attribute given above is required for an element that you've used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and XHTML document types the "type" attribute is required on the "script" element and the "alt" attribute is required for the "img" element.

Typical values for type are type="text/css" for <style> and type="text/javascript" for <script>.
Error Line 186, Column 13: element "GCSE:SEARCH" undefined
<gcse:search></gcse:search>
&#9993;
You have used the element named above in your document, but the document type you are using does not define an element of that name. This error is often caused by:

incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Frameset" document type to get the "<frameset>" element),
by using vendor proprietary extensions such as "<spacer>" or "<marquee>" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).
by using upper-case tags in XHTML (in XHTML attributes and elements must be all lower-case).
Avatar billede Slater Ekspert
06. september 2014 - 16:21 #1
Det er bare fordi du bruger HTML 4.01 som doctype, og de ting ikke tager højde for det.

<script> tags skal altid have type, altså <script type="text/javascript"> i HTML 4, XHTML og før, men ikke i HTML 5. Samtidig må du ikke lave dine egne elementer, som f.eks. et der hedder gcse i HTML 4.

Du kan bare ignorere de fejl, de betyder ingenting - men hvis du vil have dem valideret, skal du skifte din doctype til HTML 5, og så være beredt på måske at skulle ændre en del af din egen kode.
Avatar billede brejl Nybegynder
06. september 2014 - 16:59 #2
Tusind tak. Det forklarer jo det hele.
Lægger du et svar
Avatar billede brejl Nybegynder
06. september 2014 - 17:18 #3
Jeg prøvede at ændre til HTML 5 og fik de samme to fejl samt en advarsel.
Så det var alligevel ikke forklaringen.
Avatar billede brejl Nybegynder
06. september 2014 - 17:28 #4
Nå der var jeg for hurtig. Den er ikke tjekket i HTML 5, men i den gamle mode.
Jeg må nok bare leve med det, for jeg agter ikke at gå over til en anden måde at skrive hjemmeside på.
Unable to Determine Parse Mode!

The validator can process documents either as XML (for document types such as XHTML, SVG, etc.) or SGML (for HTML 4.01 and prior versions). For this document, the information available was not sufficient to determine the parsing mode unambiguously, because:

the MIME Media Type (text/html) can be used for XML or SGML document types
the Document Type (-//W3C//DTD HTML 5 Transitional//EN) is not in the validator's catalog
No XML declaration (e.g <?xml version="1.0"?>) could be found at the beginning of the document.
No XML namespace (e.g <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">) could be found at the root of the document.
As a default, the validator is falling back to SGML mode.
Avatar billede brejl Nybegynder
06. september 2014 - 20:07 #5
Jeg har nu leget lidt med at skrive forskellige former for xhtml i doctype, men det bliver meget indviklet med mange fejl, og det er vel muligt at skrive en definition af script type, så W3C accepterer google-søgningen.
Avatar billede Slater Ekspert
06. september 2014 - 20:25 #6
Ja, den første fejl kan du nemt slippe af med, ved at erstatte <script> med <script type="text/javascript">.
Det er aldrig ukorrekt at definere typen, det er bare unødvendigt i nogle.
Avatar billede brejl Nybegynder
06. september 2014 - 20:39 #7
Tak for det. Den er væk nu, så mangler vi bare at definere den sidste, hvis det er muligt.
Avatar billede brejl Nybegynder
21. september 2014 - 21:39 #8
Da der endnu ikke er givet et svar så svarer jeg for at lukke tråden
Tak til Viperine