Avatar billede ovec Juniormester
06. september 2014 - 23:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af win 8.1 med Paragon Professionel 2009

Igennem en årrække har jeg anvendt Paragon Harddisk Manager Professionel 2009 - på XP - Vista og Win 7 uden problemer - nu har jeg startet med at skulle kopiere Win 8,1 og her kommer sommetider forskellige fejl - den stopper pludselig under kopieringen.
Har kigget rundt og jeg kan se at der er kommet en ny version af Paragon der også tager Win 8.1 med - nu er det jo ikke ukendt at leverandører gerne vil sælge nye programmer så mit spørgsmål er der nogen der har praktisk med at kopiere det nye Win 8.1 med Paragon og så fået fejl
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 01:08 #1
Jeg har brugt Paragon i mange år uden problemer. Det er dog ikke den samme version. Nu er din Paragon 5 år gammel, og windows 8.1 er ny og særpræget. Paragon kunne jo ikke i 1909 tage højde for udviklingen af windows, så du bliver nok nød til at, hente en nyere version. Og husk, at nyere computere kører med EUFI og GPT diske, så det er nok klogt at vælge et program, som kan det. Jeg kører selv med GPT diske, og det klarer Paragon helt fin.
Men hvis du kører med MBR, kan du jo også prøve, om du kan være tilfreds med den gratis udgave.http://www.paragon-software.com/home/br-free/
Avatar billede ovec Juniormester
07. september 2014 - 10:28 #2
geron - tak for din tilbagemelding - det med de forskellige harddiske var en god "husker" - jeg har et par forskellige PC ere med forskellige harddiske.

Hvilken udgave af Paragon bruger du? - jeg kan se i Paragons programmer er et par modeller en til jeg tror USD 49 og en til USD 99

Jeg har jo i tiden der er gået med brugen af min nuværende udgave brugt nogle af de andre funktioner der ligger i denne - og disse har jo været rare at have. med den nye gratis udgave som jeg endnu ikke har prøvet er der jo nok kun kopier og læg tilbage funktionen

Har du prøvet den nye Gratis model?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 10:58 #3
Jeg bruger Hard disk manager suite 2014, men gav vist kun 39.85 $
for den. Mener jeg tog den ned på prøve, og fik så tilbudet om en speciel pris. Det nummer er der flere firmaer som bruger. Somme tider når man afinstallerer et program, dukker der et billigt til bud frem.
Men der er jo også Backup and recovery heome.
http://www.paragon-software.com/home/brh/

Den gratis udgave kører fint med MBR, men jeg ved ikke, om den kan håndtere GPT.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2014 - 11:40 #4
Er det lukketid?
Avatar billede ovec Juniormester
10. september 2014 - 23:56 #5
geron - jo det er nok rigtigt - jeg har siddet og studeret den 2 versioner nemlig 14 Home og 14 Suite - hvor du bruger den ene,

Ved du om man kan bruge de 2 programmer som en løs DVD til at lave backup og restore med - som jeg gør med min gamle Hard Disk Manager 2009?

Der var også en udgave som jeg sad og læste om - den kunne man have installeret på PC en og så justere den til at lave automatiske Backup er på b estemte tidspunkter - men den blev væk for mig

Men du nævner lukketid.- du skriver samler ikke på point - er du sikker? jeg ville jo hellere give dig mine points end at være nød til at tage dem selv - det er jo dig der har hjulpet mig
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2014 - 14:38 #6
" 2 programmer som en løs DVD til at lave backup og restore"
Jeg forstår ikke spørgsmålet, men kan sige så meget, at man udover at installere programmet (fra linket) også laver en Recovery CD/USB, som man kan tilgå et image med. Et image kan man lægge hvor man vil, på en anden partition end C-drevet og eller en USB stick.
Og ja de kan også lave planlagt backup. 2 forskellige metoder.
1 hvor der laves backup af det hele, og en hvor der kun laves backup af det som er tilføjet siden sidste backup.
Og nej jeg samler ikke på point, for jeg aner ikke hvad jeg skal med dem.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2014 - 14:44 #7
Jeg har lavet denne vejledning, men den kender du vel så allerede.
Paragon er ikke det mest brugervenlige program, så man skal lige ind i det. Det er især det med at huske, at før man trykker "Apply" sker der ikke noget. http://peecee.dk/upload/view/442334
Man kan trykke for større billede.
Avatar billede ovec Juniormester
11. september 2014 - 22:45 #8
geron rigtigt mange tak for hjælpen - ikke mindst din vejledning - den ser meget anderledes ud end den udgave af Paragon jeg anvender nuværende - nu skal jeg finde ud af hvilken der syntes at passe bedst til mig
Og så tusinde tak
mvh
Ove
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2014 - 22:51 #9
Ok:-)