Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
07. september 2014 - 10:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen der har tid til at tjekke denne Hijackthis rapport

Jeg har meget svært ved at gå på nettet, og mange danske domæner kan jeg slet ikke tilgå, så tror jeg er inficeret med noget, og har da også fundet lidt med div. online scannere m.m.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 16:20:31, on 07-09-2014
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.02.1008)
MSIE: Internet Explorer v10.0 (10.00.9200.17028)

FIREFOX: 31.0 (x86 da)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Pro\DTShellHlp.exe
C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\System Setting\TODDMain.exe
C:\Users\Kim\AppData\Local\Viber\Viber.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Users\Kim\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_14_0_0_179.exe
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\AAM Updates Notifier.exe
C:\Users\Kim\Desktop\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://toshiba13.msn.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dk-toys.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: ExplorerBHO Class - {449D0D6E-2412-4E61-B68F-1CB625CD9E52} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer32.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! Online Security - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: ClassicIEBHO Class - {EA801577-E6AD-4BD5-8F71-4BE0154331A4} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicIEDLL_32.dll
O3 - Toolbar: Classic Explorer Bar - {553891B7-A0D5-4526-BE18-D3CE461D6310} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicExplorer32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Intel AppUp(SM) center] "C:\Program Files (x86)\Intel\IntelAppStore\bin\ismagent.exe" --domain-id F0399437-FD0C-4A48-B101-F0314A6172E4
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SwitchBoard] C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS6ServiceManager] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS6ServiceManager\CS6ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [AvastUI.exe] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files (x86)\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Viber] "C:\Users\Kim\AppData\Local\Viber\Viber.exe" StartMinimized
O4 - HKCU\..\Run: [Facebook Update] "C:\Users\Kim\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [KSS] "C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Security Scan 2.0\kss.exe" /autorun
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Users\Kim\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Startup: Overvåg blækadvarsler - HP Deskjet 1050 J410 series.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Hent med Mipony - file://C:\Program Files (x86)\MiPony\Browser\IEContext.htm
O9 - Extra button: (no name) - {56753E59-AF1D-4FBA-9E15-31557124ADA2} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicIE_32.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Classic IE Settings - {56753E59-AF1D-4FBA-9E15-31557124ADA2} - C:\Program Files\Classic Shell\ClassicIE_32.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\windows\SysWOW64\nvinit.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HECI Service (cphs) - Intel Corporation - C:\windows\SysWow64\IntelCpHeciSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Capability Licensing Service Interface - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\iCLS Client\HeciServer.exe
O23 - Service: Intel(R) ME Service - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\FWService\IntelMeFWService.exe
O23 - Service: Intel(R) Dynamic Application Loader Host Interface Service (jhi_service) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL\jhi_service.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Kaspersky Security Scan Service (KSS) - Kaspersky Lab ZAO - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Security Scan 2.0\kss.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mobile Broadband HL Service - Unknown owner - C:\ProgramData\MobileBrServ\mbbservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: Wireless PAN DHCP Server (MyWiFiDHCPDNS) - Unknown owner - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\PanDhcpDns.exe
O23 - Service: @C:\Program Files (x86)\Nero\Update\NASvc.exe,-200 (NAUpdate) - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Nero\Update\NASvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: Realtek Audio Service (RtkAudioService) - Realtek Semiconductor - C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkAudioService64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O23 - Service: TeamViewer 9 (TeamViewer9) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\Version9\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: TEMPRO Service (TemproMonitoringService) - Toshiba Europe GmbH - C:\Program Files (x86)\Toshiba TEMPRO\TemproSvc.exe
O23 - Service: TOSHIBA HDD Protection (Thpsrv) - Unknown owner - C:\windows\system32\ThpSrv.exe (file missing)
O23 - Service: TMachInfo - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA Service Station\TMachInfo.exe
O23 - Service: TOSHIBA Optical Disc Drive Service (TODDSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\TODDSrv.exe (file missing)
O23 - Service: TOSHIBA eco Utility Service - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\Teco\TecoService.exe
O23 - Service: TPCH Service (TPCHSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TPHM\TPCHSrv.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-310 (WinDefend) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\MsMpEng.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Zero Configuration Service (ZeroConfigService) - Intel® Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\ZeroConfigService.exe

--
End of file - 12339 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2014 - 10:37 #1
Prøv at gennemføre dette:

Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Geberelt Opdater din Firefox browser til ver. 32
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2014 - 10:39 #2
Har du forsøgt at genstarte din router, for at se om det kan løse problemet?
Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
07. september 2014 - 14:11 #3
# AdwCleaner v3.309 - Report created 07/09/2014 at 19:58:14
# Updated 02/09/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 8  (64 bits)
# Username : Kim - BÆRBAR
# Running from : C:\Users\Kim\Downloads\adwcleaner_3.309.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Users\Public\Documents\baidu
Folder Deleted : C:\Users\Kim\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\4t36unol.default\FoxTab

***** [ Scheduled Tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{3408AC0D-510E-4808-8F7B-6B70B1F88534}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{3408AC0D-510E-4808-8F7B-6B70B1F88534}
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\adawarebp

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.17028

-\\ Mozilla Firefox v31.0 (x86 da)

[ File : C:\Users\ido\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vtmxvfd.default\prefs.js ]

[ File : C:\Users\Kim\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\4t36unol.default\prefs.js ]

-\\ Google Chrome v37.0.2062.103

[ File : C:\Users\Kim\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [1604 octets] - [04/02/2014 01:25:13]
AdwCleaner[R1].txt - [1077 octets] - [27/08/2014 19:27:58]
AdwCleaner[R2].txt - [1556 octets] - [07/09/2014 19:11:01]
AdwCleaner[S0].txt - [1643 octets] - [04/02/2014 01:37:16]
AdwCleaner[S1].txt - [1483 octets] - [07/09/2014 19:58:14]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S1].txt - [1543 octets] ##########
Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
07. september 2014 - 17:15 #4
har stadig store problemer med nogle danske sider, og nettet er meget langsomt
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2014 - 19:25 #5
Kørsel af CCleaner er udført?
Log fra Malwarebytes har du den?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2014 - 12:29 #6
Har du fundet en løsning?
Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
03. maj 2015 - 06:58 #7
ja, fandt en løsning, jeg måtte søge lang tid på google, og læse adskellige artikler og prøve mange forskellige scannere, indtil at der var en af dem der fjernede det snavs der var tilbage, og det hele virkede igen normalt.
Jeg husker desværre ikke hvilken scanner det var, men det var ikke en jeg havde hørt om før, så kan ikke rigtig hjælpe hvis andre skulle have samme problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 07:31 #8
Junkware Removal Tool?
Hitman pro ?