Avatar billede endurancel Novice
07. september 2014 - 13:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Extende mit netværk

Hej
Vi har et wifi netværk på en Apple Airport Time Capsule (TC), men hvor rækkevidden er rimelig dårlig.
Vores lejlighed er 70 kvm., men der er alligevel steder, hvor signalet mistes. Det kan naturligvis skyldes, at TC står i knæhøjde.
Derfor overvejer jeg, at bruge min "gamle" wifi router fra linksys (linksys wrt54g) som en bridge, så jeg forstærker eksisterende netværk.
Linksys vil jeg så sætte op andet sted i lejligheden.

Min udfordring er, hvordan gør jeg?
Jeg har forsøgt at kable min TC og Linksys sammen, og så skrive 192.168.1.1 i min browser, men intet sker.
Så jeg vil meget gerne have hjælpe helt fra start.

Andre nemmere idéer til bedre netværk er naturligvis også velkommen :-)

Tak på forhånd.

Endurancel
Avatar billede Blueeyez Mester
07. september 2014 - 13:58 #1
Hvad er model navn for din router? (Apple)

Understøtter den -n (IEEE -n) ?

Den linksys du har giver kun -g signal, ud fra dens navn på 54 Mbit/s
Så jeg tror det er smartere at købe en router med -n og koble den sammen med apples router, købe en wifi extender som fanger det trådløse og udsender det igen. Dette vil dog give lidt længere svar tider og spil kan ikke anbrfales, medmindre der er kabel fra extender til pc.
Avatar billede endurancel Novice
07. september 2014 - 14:06 #2
Modellen er A1409
Uha, ved ikke om routeren understøtter -n (IEEE -n) :-|

Hvis jeg forstår det du skriver, så vil løsningen du nævner give længere svartider, og du vil ikke anbefale løsningen?
Avatar billede Blueeyez Mester
07. september 2014 - 19:24 #3
Kommer helt an på hvad internettet bruges til.

Problemet er at jeg ikke ved om dit Apple Airport Time Capsule understøtter -n trådløst, men kun -g.
-n har langt bedre wifi dækning end -g og højere hastigheder.

En wifi extender kan godt være en god løsning, har selv en, men da den modtager signalet trådløst og sender det videre trådløst kan visse ting ikke fungere helt optimalt (spil, streaming) bruger ikke selv extender mere, da jeg valgte en ny router: tp link n750 og min extender var koblet på min stationær med kabel så den fungerede som netkort og kunne os udvide det trådløse signal. En netgear WN2500RP.

Den optimale løsning er at koble 2 routere sammen med kabel og sætte den ene op som adhoc så vil den være en udvidelse blot..

Min lejlighed er 61 m3 og min tp link n750 har dækning i hele lejligheden, skønt den står i et hjørne og dermed ikke er placeret helt optimalt, men den klarer det!
Avatar billede endurancel Novice
08. september 2014 - 09:52 #4
blueeyez hvis du sender et svar, så giver jeg point.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. september 2014 - 11:27 #5
Får du her. Hvad blev løsningen?
Avatar billede endurancel Novice
08. september 2014 - 11:54 #6
Jeg flytter min nuværende router, eller også køber jeg en ny router.
Udfordringen er, at der laves automatisk backup til TC, og derfor skal jeg sikre mig at forbindelsen til denne, ikke på virkes negativt.