Avatar billede PNK Nybegynder
07. september 2014 - 20:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan komme på netværk men får ej forbindelse til web

Jeg kan ikke få forbindelse til web med min søns bærbar PC. WIFI virker fint, den indikerer ihvertfald at det er tilsluttet. Når jeg starter chrome, firefox og explorer får jeg timeout på alle websider, dette uanset om jeg kobler op med wifi imod web eller med kabel, så kommer der timeout på alle hjemmesider. Hvad er galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2014 - 21:15 #1
Har i prøvet at genstarte internet udstyr?
Har i prøvet midlertidigt at deaktivere firewall og antivirus på skift?
Husk at aktivere dem igen, også selvom det løser problemet. Så må vi tage den derfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2014 - 21:16 #2
Virker den på kabel?
Avatar billede PNK Nybegynder
07. september 2014 - 22:14 #3
Nej, den virker ej heller på kabel.

Vil slå firewall fra, men fik info om at den var styret af AVG antivirus.

Har nu afinstalleret AVG antivirus og så virker det. Tak for hjælpen. Men underligt at et program som burde hjælpe en ødelægger ens PC.

Har I et godt alternativ? AVG har tidligere været gratis, kender I andre programmer som er gratis?
Avatar billede Antlars Novice
08. september 2014 - 08:55 #4
AVG antivirus kan stadig fåes gratis (uden firewall).
Men ellers er der et andet godt virusprogram, Avast, som også er gratis.
http://www.downloadcentral.dk/?manuel_downloader/AVGAnti-VirusFree/3967

Men husk: Kun et virusprogram, da de ellers modarbejder hinanden.
Avatar billede sonalias Seniormester
08. september 2014 - 09:36 #5
Du kan stadig hente avg free på http://free.avg.com/eu-en/homepage .
Alternativt kan jeg foreslå Bitdefender free
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 18:57 #6
Velbekomme. Godt du fandt synderen.

Enig med #3 og #4. Bitdefender free har jeg desværre ikke erfaring med.

Bruger selv Avast free her, med Windows egen firewall. Som supplement kører jeg Malwarebytes pro sammen med Avast, da de fint kan arbejde sammen.
Kører Wuindows 8 på denne pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 19:03 #7
Tryk fejl. Enig med #4 og #5 skulle der stå :-)
Avatar billede PNK Nybegynder
14. september 2014 - 18:58 #8
Tak for hjælpen. Skriv et svar så I kan få points.
Avatar billede sonalias Seniormester
15. september 2014 - 08:11 #9
Svar fra mig
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2014 - 17:56 #10
Svar fra mig, hvis jeg har bidraget med hjælp :-)