Avatar billede mcclaud Nybegynder
07. september 2014 - 22:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

iFrame menu med highlight af valgt menupunkt

Hej alle eksperter

Jeg er i færd med at udvikle en hjemmeside, hvortil jeg har lavet en menu, som bliver indlæst øverst på alle sider i en iFrame. Det fungerer glimrende, og jeg nyder, at jeg blot skal opdatere menuen ét sted, som så har effekt overalt.

I <body> indlæses denne iFrame:
<iframe src="menu.htm" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

Menuen, som indlæses i iFrame, ser således ud:
<ul>
<li><a href="../side-1.htm" target="_top">Menupunkt-1</a></li>
<li><a href="../side-2.htm" target="_top">Menupunkt-2</a></li>
<li><a href="../side-3.htm" target="_top">Menupunkt-3</a></li>
</ul>

Jeg ønsker, at den besøgende hele tiden ved, hvor på siden han er. Det menupunkt, som han har klikket på, ønsker jeg skal fremhæves (via css). Det skal altså svare overens med den side han er på. Jeg har set forskellige scripts, som kan netop dette - men ingen af dem kan fungere, hvis menuen er i en iFrame.

Kan nogen hjælpe?

:o) mcclaud
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2014 - 00:24 #1
"og jeg nyder, at jeg blot skal opdatere menuen ét sted, som så har effekt overalt."

Du ved godt at det sagtens kan lade sig gøre uden brug af (i)frames? Samtidig med at du hverken ødelægger brugervenlig eller optimering til søgemaskiner som er tilfældet med (i)frames.
Avatar billede mcclaud Nybegynder
08. september 2014 - 10:41 #2
Hej keysersoze

Har det noget med SSI at gøre? Kan du løfte lidt af sløret?

:o) mcclaud
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2014 - 13:11 #3
SSI vil være én måde - men du har højst sandsynligt også adgang til enten PHP eller ASP.NET hvormed du kan lave det uden at det behøver at være specielt teknisk og så åbner du også op for nogle lidt mere spændende elementer af programmeringens verden :)
Avatar billede mcclaud Nybegynder
10. september 2014 - 22:06 #4
Hej keysersoze

Jeg har nu lavet min menu om til SSI - og det fungerer glimrende. Smid et svar, og så er der points på vej.

:o) mcclaud
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2014 - 09:26 #5
svar