Beregning af arbejdstid på lige/ulige uger
Hej alle.Jeg har et lille problem, som jeg håber nogen af jer kan hjælpe med.
Har kæmpet med det et pr. dage og ikke lige se en løsning.
Jeg håber, at nogle af jer Excel GURUer kan hjælpe.
Det, jeg forsøger at gøre, er følgende: Jeg har en medarbejder arbejdsplan, hvor det er muligt at registrere, når en medarbejder starter og slutter ferie.
Planen er, at dokumentet skal være i stand til at beregne, hvor mange timer personen er væk, hvilket jeg har fået den til at gøre.
Hvor mine problemer starter, er, at nogle medarbejdere har forskellige tidsplaner afhængig af, om det er en lige eller ulige uge.
Eksempel: En medarbejder starter ferie 01-01-2014 og slutter sin ferie 08-01-2014 resultatet skal være 35 timer og 45 minutter. idet d. 1, 2 og 3 er i en ulige uge og d. 6, 7 og 8 er i en lige uge.
Er det muligt at lave en formel, der kan kontrollere, om start / slut datoer og datoerne, i mellem, er i en ulige / lige uge og derefter beregne det korrekte antal af timer?
Jeg har lagt et billede op, men kan sagtens sende arket til dem der er interesseret.
http://s14.postimg.org/5mpuriukx/Test_Case.jpg
På forhånd tak.
Kenneth Andersen