Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
08. september 2014 - 18:23 Der er 4 kommentarer

Netgear R6250

Hejsa..

Vi har været ude og købe ny router til vores Waoo fibernet 50/50.
Vi købte Netgear R6250 da forhandleren sagde den var super super god,( Stoler jo på ham , jeg har ikke så meget forstand på det).

Vi har nu sat den til og jeg syntes ikke den rækker særlig godt.
Den står i soveværelset og når vi går i stuen ca 12m væk har jeg kun 1 streg på Wifi og min ipad er langsom til at åbne nettet.

Nogle her der kender til routeren? Er den dårlig eller ?
Skal vi evt bytte den købe en anden eller rækker de alle sammen lige langt

På Forhånd tak :)
Avatar billede chalde Seniormester
09. september 2014 - 08:08 #1
Umiddelbart en glimrende router. Så tror du skal se nærmere på opsætning af kanaler, placering af router mv.
Det er vigtigt at have i baghovedet, at trådløse forbindelse er enormt følsomme over for støj og modstande (dette gælder ikke kun støj fra andre trådløse enheder, men også andet elektronisk udstyr, byggemateriale i vægge mv.).

Hvis man har planer om at dække større afstande, så kan det anbefales at sætte flere access points og/eller repeatere op.

Pros
Superb wireless speeds
Exceptional range
http://www.trustedreviews.com/netgear-r6250-802-11ac-router_Peripheral_review

But if for whatever reason you think an AC1600 class router is the one for you, the NETGEAR R6250 is currently the best of the (rather small) bunch!
http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/32114-netgear-r6250-smart-wifi-router-reviewed?showall=&start=3

Overall the R6250 performs well, with good reception
http://www.hardwareheaven.com/2013/11/netgear-r6250-wireless-ac-router-review/4/

Vær opmærksom på, at AC hastigheder, modtagelse mv. kræver AC udstyr i den trådløse enhed.
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2014 - 11:55 #2
Jeg ville også lige prøve at sætte den til ren b/g/n og kun 20Mhz og se hvad der sker med den ipad.
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
09. september 2014 - 16:26 #3
Er ingen ekspert på området så :)

Men under router`s menu kan jeg se at

2,4Ghz køre på kanal Automatisch op til 145Mbps

5 Ghz køre på kanal 44 op til 1300 Mbps
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
09. september 2014 - 18:33 #4
ved ikke helt hvordan man sætter den til kin at køre b/g/n 20Mhz