Avatar billede TueLok Nybegynder
08. september 2014 - 18:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

problemer med trådløst netværk

Hej,

jeg har et problem jeg håber en kan hjælpe mig med.

De sidste par dage har jeg haft problemer med at komme på mit trådløse netværk. Kun på computeren. Ikke påmin tlf.

Jeg har en pc med vista. Når jeg starter den, viser den at den er koblet på. Nede i startlinjen er der en lille blå kugle på computerikonet. Ofte hopper den så af og har kun lokal forbindelse. Det kører så frem og tilbage, men selv når den siger der er fuld forbindelse kan jeg ikke åbne nogle sider. Sjældne gange kan jeg men ofte hopper den af igen.

Jeg har ikke installeret nogle nye programmer. Og som sagt er min telefon på det trådløse...

På forhånd tak
Avatar billede TueLok Nybegynder
08. september 2014 - 19:25 #1
Jeg har desuden forsøgt med systemgendannelse og reset af ip som en anden tråd foreslår. Pt siger computeren at den er på nettet men ingen sider vil loade
Avatar billede jacla Nybegynder
08. september 2014 - 20:48 #2
Hej TueLok

Hvis du har forbindelse til det trådløse net men siderne bliver ikke vist, kan det tyde på din DNS server er sat forkert.

Prøv at sætte dit trådløse netkort til at hente IP-adresse og DNS til automatisk,

SE http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/change-tcp-ip-settings#1TC=windows-7

vh

Jan
Avatar billede TueLok Nybegynder
08. september 2014 - 20:57 #3
Tak for svaret.  Synes dog ikke lige jeg får til at virke. Jeg har lige været på en halv time men nu er derigen kun lokal forbindelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 21:12 #4
Prøv at deaktivere din firewall  og evt også antivirus midlertidigt og se om den så kommer på.
kommer den på må der rettes i firewallen eller antivirus. Du må ikke køre uden sikkerhedsprogrammer, da din pc bliver sårbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 21:13 #5
Hvilket antivirus og firewall bruger du?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. september 2014 - 21:17 #6
Okay ;)

Så kan vi prøve følgende: Slå din firewall fra og deaktiver dit antivirusprogram. Hvis du har noget præinstalleret software som styre din Internet adgang så slå det fra og lad Windows selv styre Internet forbindelsen.

Hvis du kommer på uden problemer så aktiver dit antivirusprogram og Firewallen igen.

Hvis dit Internet er ustabilt både med med og uden Antivirus / Firewall så skal du nok prøve at opdatere driveren til dit netkort.

Skulle dette heller ikke være løsningen., må fejlen ligge ved signalstyrken eller på din trådløse router.

Senere kan vi evt. prøve at slå krypteringen fra på din trådløse router og se om det gør en forskel.

Men prøv lige det andet først. :)
Avatar billede TueLok Nybegynder
08. september 2014 - 21:25 #7
Jeg bruger avast og comodo. Det har jeg gjort længe og det har aldrig været et problem.

Som nævnt kan jeg godt gå på nettet med telefonen uden problemer.  Internet problemet er kun tre fire dage gammelt og det undrer mig
Avatar billede TueLok Nybegynder
08. september 2014 - 21:26 #8
Det hjalp ikke at deaktivere dem
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 21:32 #9
Prøv at systemgendanne tilbage til da det virkede.
Avatar billede TueLok Nybegynder
08. september 2014 - 21:37 #10
Driveren er opdateret.

Har prøvet en systemgendannelse tidligere hvilket ikke hjalp. Men kan imorgen prøve at tage en tidoigere dato
Avatar billede TueLok Nybegynder
13. september 2014 - 10:53 #11
Hvad der undrer mig er at sidste dag var den på nettet hele dagen uden problemer.  Men nu er de der igen.  Har haft den med på arbejde hvor den går fint på - dog hoppede den lige af i går eftermiddags. Så jeg er ganske forvirret. Her til morgen gik den på men efter fem min hoppede den så af og vil nu kun være på lokal forbindelse
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2014 - 11:01 #12
Det må være IP konflikter vil jeg umiddelbart tro.
En løsning kunne være at genstarte dit netværksudstyr og så herefter tilkoble de enheder der skal fungere på netværket.
Avatar billede TueLok Nybegynder
16. september 2014 - 18:01 #13
Hvordan gør jeg det. Har prøvet at slukke for strømmen men tænker du mener noget andet.

Når jeg i delingscenter klikker på det røde kryds når forbindelsen kun er lokal siger den at de  har forsøgt at pinge den eksterne vært samt at der ikke kan kommunikeres med primær dns. Jeg har prøvet at dns og starte den igen eller reset den men det hjalp ikke.

Imorges virkede det og på arbejde hele dagen var dee ingen problemer med at komme på men da jeg lom hjem var der det samme bøvl...
Avatar billede TueLok Nybegynder
16. september 2014 - 18:02 #14
Hov : tømme dns
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2014 - 20:36 #15
Det var det med strømmen til udstyret jeg mente.
Avatar billede TueLok Nybegynder
17. september 2014 - 18:00 #16
Det virkede desværre ikke.

Har prøvet med systemgendannelse der lidt længere tilbage. Men lige lidt hjalp det.

Kan det være udbyderen?  Siden der jo ingen problemer er på arbejdet og det virker hjemme enkelte dage? (Men omvendt hvorfor håber telefonen så glædeligt på...)
Avatar billede TueLok Nybegynder
17. september 2014 - 18:02 #17
Hov... tlfskrift... :-) hopper, ikke håber;-)
Avatar billede TueLok Nybegynder
23. oktober 2014 - 09:03 #18
problemet er underligt nok gået i sig selv og på det sidste har der ikke været problemer.