Avatar billede smedenhba Nybegynder
08. september 2014 - 20:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Win.7 OEM og formatering af hardisk

Står med en OEM win 7 som er forsøgt lagt på en pcer med xp.
og endt ud med win old og win 7.
skal så vælge ved opstart om det skal være old eller ny.
Ikke smart.
Hvordan får jeg lige redet mig ud af den kvajer uden at starte helt forfra?
Kan ikke se jeg har muligheden at formater og partioner på OEM versionen.
Så hvis løsning er at starte forfra hvad er så løsningen ?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2014 - 20:46 #1
Tryk på Windows tasten + R tasten så får du boksen kør skriv msconfig tryk ok i dialog boksen der kommer frem trykker du fanen boot og fjerner den linje der ikke er aktiv,
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2014 - 20:57 #2
Men er det ikke noget upraktisk at have dual boot, når XP ikke skal bruges til noget?
Jeg har ikke selv installeret fra en OEM, men hvis man booter op på den, er der så ikke muligheden for at formatere og så få en ren installation? Det er der fra Retail og opgraderings DVDér.
Man skal barfe vælge brugerdefinet (costum) eller det tilsvarende.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2014 - 21:08 #3
Hvordan får jeg lige redet mig ud af den kvajer uden at starte helt forfra?
når du har fjernet den fra opstarten kører du "Cleaner" Oprydning og sletter tidligere system filer.
Avatar billede smedenhba Nybegynder
08. september 2014 - 21:10 #5
Det skal prøves når mor gir mad :-)
Det skulle løse problemet.
Avatar billede smedenhba Nybegynder
08. september 2014 - 21:11 #6
Jo er noget rod.
Avatar billede smedenhba Nybegynder
08. september 2014 - 21:12 #7
Jo er noget rod.
Avatar billede smedenhba Nybegynder
08. september 2014 - 21:14 #8
Det lyder som jeg kan rede den :-)
Avatar billede smedenhba Nybegynder
08. september 2014 - 21:16 #9
Hov en smutter ikke mig der skal have point
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 21:21 #10
Har du fået en løsning, skal du bede om svar fra den/dem der har hjulpet dig, og bagefter acceptere svaret.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2014 - 21:22 #11
Jeg skynder mig at smide overvågning inden mit mail program flyder over :-(
Avatar billede smedenhba Nybegynder
08. september 2014 - 21:25 #12
Ja ved det var bare for hurtig
Avatar billede smedenhba Nybegynder
08. september 2014 - 21:26 #13
du får point
bare smid et svar
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 21:30 #14
#12 Det skal du ikke tage dig noget af. Der er bare nogle der ikke har nogen form for tålmodighed ;-)

Poko1 samler jo alligevel ikke på point, og det gør geron heller ikke.
Så har du fået det til at virke som det skal, lukker du bare med det svar du har lagt i #8.
Avatar billede smedenhba Nybegynder
09. september 2014 - 19:47 #15
luk